[SPECS] Mantis

Marek Ciesielski marekc w klub.chip.pl
Pon, 30 Cze 2003, 18:46:50 CEST

On Mon, 30 Jun 2003 13:14:19 +0200 (CEST), you wrote:

>Mam watpliwosci, czy zawartosc plikow konfiguracyjnych powinna zalezec od
>ustawien locale dla konta administratora:
>
>: if [ "$LANG" = "pl_PL" ]; then
>:     sed -e "s/= 'english';/= 'polish';/g" %{_mantisdir}/config_defaults_inc.php > %{_mantisdir}/config_defaults_inc_PLD.php
>:     mv -f %{_mantisdir}/config_defaults_inc_PLD.php %{_mantisdir}/config_defaults_inc.php
>
>Moze lepiej od czego innego, np. /etc/sysconfig/i18n ?
>
>Tak, zwlaszcza gdy root sobie ustawi LANG=zh_CN, bo chce poszlifowac jezyk...
>;)

No tak - słyszałem już o hipotetycznych możliwościach ustawienia tej
zmiennej :-), jak np. ustawienia przez chińskich adminów w celu
szkolenia się w PL komunikatach :)
Troche mnie to dziwi, bo w takim razie nie ma nigdzie określone w
jakim środowisku językowym chce pracować root?

>BTW: lokalizacja komunikatow w skryptach startowych powinna chyba tez zostac
>inaczej rozwiazana. Widze tu co najmniej 2 mozliwosci:
>- korzystac z nls() z rc-scripts
>- zdefiniowac wlasne makro w rpm-ie do tego celu
>- ... ?
>Pozostaje temat umiejscowienia plikow z tlumaczeniami:
>- w pakiecie
>- w jakims rpm-scripts-po (+ reczne pilnowanie odpowiednich wersji w Requires)
>- ... ?

znaczy, cytując klasyków: sami robimy sobie problemy :-)
ale jak rozumiem nie ma zwyczaju robić takich rzeczy z poziomu spec'a
w PLD... OK - moze zrobie bconda, czyli zawsze będzie po angielsku, bo
nikt z tego i tak nie będzie korzystał :-)

A tak przy okazji skąd zatem RPM wie jaki język wybrać przy
wyświetlaniu "description" np. przez Poldka? - bo może ten chiński
admin po to sobie ustawia zmieną LANG żeby właśnie widzieć ten dziwny
język w największej ilości aplikacji? ;-)

Przydałby się jakiś mechanizm który jednoznacznie określa ewentualne
preferencje językowe skoro zmienna LANG tego nie robi....
Prosze o wskazówki, bo zostawienie tego jak jest w źródłach jest moim
zdaniem chowaniem głowy w piasek :-)

pozdrawiam,
--
				Marek Ciesielski