problemy z geninitrd i 2.4(.21)

Pon, 30 Cze 2003, 22:06:30 CEST

Jedna sprawa to taka ze jesli mamy module-init-tools i modutils to
geninitrd bierze zly insmod.static dla kernela 2.4 - zamiast wziac
insmod.static.modprobe bierze wraper z module-init-tools. Chyba nie
musze mowic jak to nie dziala?

Drugi problem jest powazniejszy, jak zapewne niektorzy wiedza zostal
przerobiony mocno kod obslugi IDE w 2.4.21 (i chyba 2.5). Teraz kazdy
chipset jest w osobnym module, zniknelo ide-probe, itd. no i geninitrd
sobie z tym nie radzi - co jest zupelnie zrozumiale. Tylko tutaj problem
nie jest trywialny, bo potrzebujemy jakiegos narzadu ktory wykryje jakie
chipsety ide trzeba zaladowac :( Ja to rozwiazalem na okolo, poprosu
wylaczajac PROBEIDE i podajac mu
PRELOAD="ide-core htp366 via82cxxx ide-detect ide-disk"
Niestety nie mozemy oczekiwac ze kazdy bedzie dokladnie wiedzial co
siedzi w komputerze. Narazie jedyne co mi przychodzi do glowy to
parsowanie `lspci`.

Janek