X 4.3.0 - RandR + VidModeExtension

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 7 Mar 2003, 23:43:21 CET

U mnie te dwa rozszerzenia się gryzą.
Czy moglibyście sprawdzić? Nie wiem, czy szukać w części ogólniejszej,
czy zależnej od karty...

Test jest prosty:
1. uruchomić X serwer w jakiejś rozdzielczości (u mnie 1600x1200)
2. obniżyć rozdzielczość przez xrandr (u mnie "xrandr -s 800x600")
3. uruchomić w tej sesji poniższy program - dwukrotnie albo po pierwszym
  uruchomieniu przełączyć się na inną konsolę i z powrotem
  U mnie w tym momencie X serwer pada (z dalszych badań wynika, że
  funkcja DRIAdjustFrame() z libdri.a wywołuje się rekurencyjnie aż do
  przepełnienia stosu).

Program testowy:
#v+
/* compile: gcc -o xtst xtst.c -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext -lXxf86vm */

#include <X11/Xlib.h>
#include <X11/extensions/xf86vmode.h>

Display *dsp = NULL;
int scrn = 0;
XF86VidModeModeInfo **vidmodes;
int nmodes = 0;

int main()
{
  dsp = XOpenDisplay(NULL);
  scrn = DefaultScreen(dsp);
  XF86VidModeGetAllModeLines(dsp, scrn, &nmodes, &vidmodes);
  XF86VidModeSwitchToMode(dsp, scrn, vidmodes[0]);
  XFlush(dsp);
}
#v-