[STBR] popa3d

Wto, 11 Mar 2003, 12:05:08 CET

On Tue, 11 Mar 2003, Jakub Bogusz wrote:
[..]

> Dlaczego vpopmail? To jest nazwa konkretnego pakietu, w dodatku
> brzydkiego, bo wymagającego qmaila ;>

Nie wiedziałem :)
I szczerze mówiac nei miałem pojęcia że to pochodzi od nazwy pakietu :)
Myślałem, że top poprostu pochodzi od virtual pop mail czyli czegoś
opisowego/abstrakcyjnego/niezwiaznego z konkretnym pakietem :)

> Tylko przy używaniu tego samego użytkownika/grupy dla wielu pakietów
> z userdel/groupdel w %post jest o tyle źle, że wymaga to tony triggerów
> (jeśli jest N takich pakietów - każdym pakiecie N-1 triggerów), żeby
> dało się zamieniać serwery.

Wszystko zalezy od tego czy miedzy pakeitami jest Obsoletes czy Conflicts.
Jerzlei pierwsze to triggerów i tak się zapeewnenei da uniknąć o ile
całość ma prześć mozliwe bezboleśnie. W drugim rozwiązaniu jest prościej
bo nie dojdzie do jednoczesnego usuwanai i dodawania użytkownika w jednym
przebiegu.
Pierwsze jest neico bardziej ambitne i wydaje mi się że i tak można
spróbowac to zrealizować :)