ppp, isdn4k-utils (dokladnie ppp-plugin-capi)

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Sob, 15 Mar 2003, 14:49:45 CET

W nescie leży ppp-2.4.2-0.20020901.2.
Potrzebuje do tego wtrzyczkę ppp-plugin-capi.
Niestety w źródłach tej wtyczki nie ma wsparcia dla tej wersji ppp.
Owo wsparcie to dwa pliki nagłówkowe ze źródeł ppp. Poprawiłem ppp.spec
tak, by tworzył pakiet ppp-plugin-devel z tymi plikami (w /usr/include/pppd).
Poprawiłem też źródła wtyczki, tak by z nich korzystała. Wydaje mi się,
że to dobry kierunek (można też dodać te dwa plik do źródeł wtyczki)
zważywszy, że całe isdn4k-utils raczej nie jest rozwijane (zbyt
dynamicznie w mojej opini).

Został taki problem: ppp-plugin-capi powinien mieć zależność od wersji
ppp, dla której został zbudowany. Przydałoby się tą zależność
zautomatyzować, więc spróbowałem tak:

%define ppp_ver %(/usr/sbin/pppd --version 2>&1 | sed -e "s/pppd\ version\ //")
Requires: ppp = %{ppp_ver}

Wymagała to jednak w ppp.spec
Provides: ppp-%{version}

Inaczej można w isdn4k-utils.spec zrobić tak:
%define ppp_ver %(rpm -q --queryformat %"%%{VERSION}-%%{RELEASE}" ppp-devel
Requires: ppp = %{ppp_ver}

Teraz wydaje mi się lepszym to drugie rozwiązanie, ale może reszta
developerów się wypowie. Jak to jest: czy to Provides może potem coś
komplikować (np. przy uaktualnianiu ppp)?

Pozdrawiam,
Radosław Kintzi

--
Radosław Kintzi