PROBLEM: cvs i puchnięcie (znowu)

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 18 Mar 2003, 23:01:38 CET

On Mon, Mar 17, 2003 at 21:11:00 +0100, Artur Frysiak wrote:
> Istnieje wersja standalone, nikt nie forsuje/zmusza do używania
> mod_dav_svn.
Wojowalem z tym i przyznaje tutaj racje Tomkowi. Serwer w wersji
standalone jest niedopracowany. Nie ma w nim zaimplementowanej zadnej
autentykacji i trzeba sie posilkowac SSH, a to z kolei oznacza, iz na
maszynie serwujacej zasoby svn musza byc konta dla userow.
Malo tego, pomimo, ze wg. dokumentacji dzieki SSH bedzie mozliwa
identyfikacja osoby dokonujacej zmian, to wg. logow repozytorium i
tak wszystkie zmiany wprowadza uzytkownik `anonymous'. Zalamac sie
mozna. Do dzisiaj nie wiem jak to rozwiazac, bo dokumentacja do
svnserve jest mikroskopijna i niewiele mowi na jakikolwiek temat. Nie
udalo mi sie takze znalezc informacji na temat ustawiania nazwy
uzytkownika przy polaczeniach SSH. Zawsze jest brana nazwa usera, z
ktorego jest udpalane svn. Nie dziala ani `--username user' (podane w
dokumentacji), ani svn://user@host/.
Sam proces svnserve nie loguje zdarzen, wiec jak cos nie dziala, to
trzeba wyjmowac szklana kule z szuflady. Do samego svn mam tez kupe
zastrzezen.
Czytajac dokumentacje i walczac z svnserve odnosze wrazenie, ze jest
on dodany "na odwal sie", zeby tylko byla jakas alternatywa dla DAV.

P.S. Dlaczego nikt nie wpadl na genialny pomysl, zeby w repozytorium
zapisywac takze prawa dostepu do plikow? Po kazdym `co' (czy to w CVS,
czy SVN) musze recznie wszystko poprawiac... GRRRRRrrrr...

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?