[BUG] Nagios - cgi.conf

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Wto, 25 Mar 2003, 20:55:52 CET

[25 marzec, 2003] Daniel Mróz napisał:

>Rozwiazania (trzy alternatywne):
>1. uruchamiac Nagios z rc-scripts z pelnej sciezki (`/usr/sbin/nagios'
>   zamiast `nagios'),
>2. zmodyfikowac wartosc parametru `nagios_check_command' i wstawic tam
>   `nagios -d /etc/nagios/nagios.cfg' jako string do wyszukania,
>3. zmodyfikowac plugin `check_nagios' zeby korzystal z rc-scripts do
>   okreslenia stanu procesu.

4. Skonfigurować program przed uruchomieniem.

Używam (dość intensywnie) nagiosa i netsainta w kilkunastu miejscach i
prawie za każdym razem mam inne check_command - dostosowane do wymagań
konkretnej instalacji. I IMHO tak powinno zostać.

Oczywiście jak się uprzesz, to zrobisz pacza na konfig... tylko jaki
konfig? W pakiecie nagios są tylko _przykłady_ plików konfiguracyjnych i
IMHO tak powinno zostać. Naprawdę warto przeczytać dokumentację i samemu
skonfigurować takie cudo jak nagios/netsaint bo wtedy działa dokładnie
tak jak chciałeś i nie generuje masy fałszywych alarmów.

--