[BUG] Nagios - cgi.conf

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 26 Mar 2003, 00:39:41 CET

On Tue, Mar 25, 2003 at 20:55:52 +0100, Tomek Orzechowski wrote:
> 4. Skonfigurować program przed uruchomieniem.
> Używam (dość intensywnie) nagiosa i netsainta w kilkunastu miejscach i
> prawie za każdym razem mam inne check_command - dostosowane do wymagań
> konkretnej instalacji. I IMHO tak powinno zostać.
Nie przecze, jednakze nie wyglada to dobrze, jesli domyslne ustawienie
jest niezgodne z tym co jest w systemie.

> Oczywiście jak się uprzesz, to zrobisz pacza na konfig... tylko jaki
> konfig? W pakiecie nagios są tylko _przykłady_ plików konfiguracyjnych i
> IMHO tak powinno zostać. Naprawdę warto przeczytać dokumentację i samemu
> skonfigurować takie cudo jak nagios/netsaint bo wtedy działa dokładnie
> tak jak chciałeś i nie generuje masy fałszywych alarmów.
Po pierwsze, nie "jade" na przykladowych plikach konfiguracyjnych. Po
drugie, Nagiosa _nie da sie_ uruchomic bez zmian w konfiguracji i
czytania dokumentacji.
Chodzi mi o to, ze jesli juz sa jakies domyslne wartosci parametrow
zalezne od systemu, to niech beda one z nim zgodne, a nie tak jak
w jeszcze innym przykladzie (kilka postow nizej): ustawienia domyslne
sobie, a system sobie. Tym bardziej, ze akurat ten parametr w
Nagiosie, o ktorym mowa, wyglada prawidlowo (i jest prawidlowy, gdyz
sciezka sie zgadza, tylko nie pojawia sie ona na liscie procesow).

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?