rdate

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Śro, 26 Mar 2003, 14:00:01 CET

[26 marzec, 2003] Andrzej Krzysztofowicz napisał:

>Fajnie, ze dodales, ale mam kilka uwag:
>
>1. Czemu RDATE_SERVER ? Moze lepiej RDATE_SERVERS ...
>                                               ^^^

To już zastałem w rdate.sysconfig. Jeśli masz wizję użycia wielu
serwerów - śmiało.

>2. Moze nalezaloby gdzies tu dodac wywolanie "hwclock -w" ?
>   Oczywiscie na tych architekturach, ktore to wspieraja... :

Też o tym myślałem (sam tego używam). Dodatkowa opcja w rdate.sysconfig?
SYNC_HWCLOCK? Jeśli wpadnie do cron joba, to przydałoby się także i init
uzupełnić.

>3. ZTCW, cron.daily jest wolany na wszystkich hostach PLD o tej samej godzinie
>   Jezeli wszystkie hosty PLD z okolicy beda sie laczyc z jednym serwerem
>   czasu jednoczesnie, to mam wrazenie, ze odczyty czasu z niego moga byc
>   malo wiarygodne.
>   Mysle, ze gdzies tu przydalaby sie jakas randomizacja (IMHO w cronach)

Nie wiem. Prawdą jest, że czasami odpalenie zadań crona na nastu
maszynach w jednej sieci powoduje problemy, ale nigdy nie miałem czasu
pomyśleć nad dobrym rozwiązaniem - po prostu przekonfigurowywałem crona.

--