Buildery dla AC - przem

Śro, 26 Mar 2003, 17:55:02 CET

> tak sobie mysle - gdyby puszczenie zlecenia polegalo na wstawieniu do
> jakiejs tabeli rekordu ze jest to i to do zbudowania, a buildery by sie
> co jakistam okreslony czas laczyly i sprawdzaly czy nie pojawilo sie cos

Wlasnie problem, w sytuacji, gdy z jakiegos powodu przez dluzszy czas
*bezposrednie* polaczenie nie bedzie mozliwe...

> do zbudowania, a jesli tak, to by budowaly, po poprawnym zbudowaniu lub
> bledzie wysylalyby raport, ktory po przeparsowaniu modyfikowalby status
> tego konkretnego zlecenia... wtedy moznaby zapomniec o zleceniu po
> wystawieniu, lub zonajwyzej ograniczyc sie do sprawdzenia czy zostalo
> juz zbudowane lub na czym sie wysypalo... takie rozwiazanie pozwoliloby

Rozrzutnosc czasu i zasobow.
Problem kolejkowania nie polega na tym, zeby kolejkowac cos w ogole, ale na
tym, zeby kolejkowac rozne etapy procesu i w sposob niezalezny.
(np. odsylanie buildlogow, rpm-ow, rozsylanie zlecen na buildery
poszczegolnych architektur)

> na buildery asynchroniczne, czyli np. odpalane u kogos na kompie tylko
> na noc, bo w dzien maszyna jest mu potrzebna do czegos innego i nie moze

A teraz nie mozna ?
ra/alpha nie buduje w nocy z soboty na niedziele...

> sobie pozwolic na obciazenie spowodowane budowaniem... bo odgorne
> wysylanie zlecen do konkretnych builderow chyba niekoniecznie jest
> najlepszym pomyslem. z drugiej strony takie rozwiazanie nie rozwiazuje
> problemu jednoczesnego budowania pakietu przez cala mase hostow... ale
> gdyby dodac statusy posrednie, typu *ktos juz buduje* to moznaby
> (dodajac timeoutowanie i powiadomienie ze strony buildera o przerwaniu
> budowania), priorytety builderow (na podstawie parametrow wydajnosci),

A jak powiadomienie nie dojdzie, bo byla awaria po drodze ?

> to mogloby to calkiem fajnei chodzic...
>
> a tak przy okazji pozostaje tez kwestia okreslenia listy pakietow, ktore
> maja byc zainstalowane na builderach aby te mialy identyczne srodowisko
> do budowania pakietow...

To jest w TODO.

> docelowo byloby fajnie, gdyby kazdy mogl sobie zainstalowac pakiet
> pld-builder, ktory by przygotowal mu ladnego chroot enviroment i po
> okresleniu regul (godziny, load,inne) pracy pomagal w budowaniu
> pakietow...

builder nie bedzie nigdy maszyna bezpieczna.
I zaufanie musi obowiazywac w obie strony.
Ja na pierwszy lepszy builder nie posle zlecenia dla produkcyjnego pakietu...

> Ps. od strony bazy SQL i perlowych skryptow wspomagajacych moglbym sie
> tym zajac..

Na razie problemem jest dobry projekt. Ktorego jeszcze nie ma, bo jak
wiadomo diabel tkwi w szczegolach.

  phone (48)(58) 347 14 61