kde-i18n

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Pon, 31 Mar 2003, 11:35:55 CEST

Dnia pon 31. marca 2003 11:09, Andrzej Krzysztofowicz napisał:

> Moze lubi miec konquerora w 50 jezykach, ale bez zasmiecania sobie
> systemu tlumaczeniami dla kmail, ktorego nie ma w ogole ?

Ten przykład (post wyżej z kdelibs + języki europejskie) to trochę nie
trafiony (jeżeli ktoś instaluje t y l k o kdelibs, to i18n mu nie
potrzebne). No ale już z kdebase (lub innymi pojedynczymi appsami) może
się tak zdażyć.
I teraz: 20 (powiedzmy) języków X 4MB = 80MB - rzeczywiście - niemiło.

Ale teraz popatrz na to z punktu widzenia użytkowników desktopów (co chcą
mieć tylko jeden język) - takich użytkowników imo jest więcej, niż tych,
z Twojego przykładu.
Dostarczysz im pakiet kde-i18n-kdebase (wszystkie języki):
80 języków X powiedzmy 1,5MB (zasób językowy kdebase) = 120MB.
I teraz wystaw go na ftp i powiedz userowi: chcesz mieć kdebase po polsku
- ściągnij sobie ten pakiet (abstrahuję tutaj od zasobów na cd). Teraz -
niech ten user jeszcze zapragnie zainstalować sobie kmail i mieć je po
polsku:
200KB  (zasoby językowe kdenetwork dla jednego języka) X 80 = 20MB
I powiedz mu ...... eee - nie będę się powtarzał.

Chcę powiedzieć, że nie ma tutaj złotego środka. Dobrym rozwiązaniem
byłoby tutaj utworzenie 80 pakietów językowych X kilkanaście podpakietów
tematycznych. A i tak nie byłby to ideał, ponieważ np.
kde-i18n-kdenetwork-%lang zawierałby tłumaczenia do kmail, knode,
ksirc,wtf a ktoś chce np. tylko kmail. :)

Natomiast w praktyce - ludzie jednak pytają  właśnie o kde-i18n-pl (całe
kde - ok 4MB)

--
Adam Gorzkiewicz
adgor w isn.pl