kde-i18n

Pon, 31 Mar 2003, 12:33:02 CEST

> Ten przykład (post wyżej z kdelibs + języki europejskie) to trochę nie
> trafiony (jeżeli ktoś instaluje t y l k o kdelibs, to i18n mu nie

Hmmm, jesli komunikaty systemowe sa w kdebase - to zgoda.

> potrzebne). No ale już z kdebase (lub innymi pojedynczymi appsami) może
> się tak zdażyć.
> I teraz: 20 (powiedzmy) języków X 4MB = 80MB - rzeczywiście - niemiło.

Ano. Zwlaszcza jak mam na caly system 500 MB na dysku.

Mam powiedziec moim uzytkownikom, ze KDE nie bedzie, bo zalozenia
deweloperow PLD sa sprzeczne z uzywanym przez nich sprzetem ?

Ja to robie dla siebie. No dokladniej, dla moich uzytkownikow.

> Ale teraz popatrz na to z punktu widzenia użytkowników desktopów (co chcą
> mieć tylko jeden język) - takich użytkowników imo jest więcej, niż tych,
> z Twojego przykładu.
> Dostarczysz im pakiet kde-i18n-kdebase (wszystkie języki):
> 80 języków X powiedzmy 1,5MB (zasób językowy kdebase) = 120MB.
> I teraz wystaw go na ftp i powiedz userowi: chcesz mieć kdebase po polsku

Juz sie do tego ustosunkowywalem. Na ftp - zgoda.
Ale na CD - nie widze przeszkod.
Moze zostawic 2 wersje z wzajemnym "obsoletes" ?

> [...]
> niech ten user jeszcze zapragnie zainstalować sobie kmail i mieć je po
> polsku:
> 200KB  (zasoby językowe kdenetwork dla jednego języka) X 80 = 20MB
> I powiedz mu ...... eee - nie będę się powtarzał.
>
> Chcę powiedzieć, że nie ma tutaj złotego środka. Dobrym rozwiązaniem
> byłoby tutaj utworzenie 80 pakietów językowych X kilkanaście podpakietów
> tematycznych. A i tak nie byłby to ideał, ponieważ np.
> kde-i18n-kdenetwork-%lang zawierałby tłumaczenia do kmail, knode,
> ksirc,wtf a ktoś chce np. tylko kmail. :)

Wiec powinien moc zainstalowac tylko kmail-i18n-%lang.
Moze zlotym srodkiem jest rozwiazanie heterogeniczne:
- dla kilku podstawowych jezykow - w pakietach z programami
- pozostale w kde-i18n-%lang.
Ktore jezyki uznamy za podstawowe - mozna podyskutowac. Na pewno nie zh_CN
ani ven.

> Natomiast w praktyce - ludzie jednak pytają  właśnie o kde-i18n-pl (całe
> kde - ok 4MB)

  phone (48)(58) 347 14 61