-Os

Robert Kurtys bob w pozyton.net.pl
Czw, 1 Maj 2003, 16:07:12 CEST

On Thursday 01 May 2003 12:19, Tomasz Pala wrote:

> Żadne testy nie zagwarantują, że coś takiego nie zajdzie za rok.
> Prawidłowe założenia konstrukcyjne zawierają w sobie umożliwienie na
> ile to możliwe przyszłej rozbudowy i unikanie problemów natury
> wszelkiej niekompatybilności.
jakiej niekompatybilnosci??? - dyskusja idzie o optymalizacje wiec w
_najgorszym_ przypadku stracisz kilka % wydajnosci _danego_ pakietu,
czyli uzywasz "argumentow" typu strach...etc

> Nawet 10 klas to dwa razy więcej niż 5 opcji.
oo no tu to juz jawne przeklamanie z Twojej strony :
5 opcji * N specow = A
10 opcji rpm +1 define_w_specu *N specow =B
zrob se wykres i badz powazny i uczciwy w argumentacji.

> JEŚLI tak będzie w _konkretnym_ przypadku to optymalizacja nie trafi
> do speca. Osobiście w to wątpię.
glownym Twoim argumentem jest rozmiar cache, a on jest dosc zmienny,
tak, ze mozesz miec osobiste watpliwosci. ja tez je mam dlatego _przed_
wprowadzenie takiego lub innego rozwiazania trzeba miec wiedze (testy),
a nie zalozenia, ot i tyle.

> W obrębie wszystkich maszyn objętych arch 586 nie ma takich różnic,
> jak między P60 a Sparcami, o których pisał kloczek.

> Udowodnij więc, że nie będzie prawdziwe w przyszłości. Bo nawet
> obecnie różnice między 486SX (i386) a Alphą są powalające, stary
> procesor 486 się już nie zmieni, nowe pojawiają się co kilka
> miesięcy.
Przeprowadziles caly swoj wywod w oparciu o jedno zalozenie, mocno
watpliwe, kiedy to wskazalem reagujesz: to dowiedz ze moje zalozenie
jest bledne, ba nawet nie jest ale nie
_moze_byc_prawdizwe_w_przyszlosci_.
Przypomne, ze idzie o optymalizacje, czyli zwiekszenie
szybkosci/zmniejszenie rozmiaru; nawet nie_optymalizowane pakiety
dzialaja.
Rozwoj oprogramowania od poczatku w znacznej mierze sprowadza sie do
wydzielania coraz wyzszych klas abstrakcji, chcby wiazalo sie to z
nieznaczna strata wydajnosci (obecnie racze rzadko programuje sie w
asemblerze duze rzeczy ;))

> Prawdziwe jest to, że różnica pomiędzy procesorami nowymi a
> najstarszymi przez PLD wspieranymi na pewno nie będzie się
> zmniejszała, wręcz przeciwnie.
i wlasnie dlatego programy sa pisane w jezykach wyzszego rzedu (np c), a
nie w asemblerze, zeby moc latwo migrowac na inne platformy i tu nalezy
myslec podobnie.
btw jak widac z poprzednich maili przedstawiles tylko 2 optymalizacje na
rozmiar i szybkosc + 4 pozimy stabilnosci do kazdej, czy moze cos
pominalem?