Drivery DRM z XFree86.spec

Czw, 8 Maj 2003, 01:33:13 CEST

On Mon, 5 May 2003, Jacek Konieczny wrote:

> Problem w tym, że ten podział musiałby być _bardzo_ drobny, żeby to
> miało sens.

Nikt tego nie próbował oprócz mnie.
Nikt nie miał chęći sprawdzić czy to bedzie sensowane.
Jak na razie z próbek njakie już są wynika że sends to ma.

Jeszcze jedno. W rozmowie z Jankiem padło cos takiego że w razie
wiekszych zmian z wersji na wersje w kernelu takei patche mogą się
rojechać. Otóż w ptzypadku stabilnego kernela (2.4, 2.6 ..) ryzyko takie
jest minimalne. Ergo: inwestowanie w preparowanie takich patchy ma sens.
Co najwyżej okaze się że jakieś zmiany które bedziemy mieli za kawałek
wejdą do vanilla kernerla i wtedy wypadać beą nam całe kawałeki a nie że
będą pojawiać sie jakieś cieżkie do rozwiazania rejecty.

> Np. co z tego, że drivery IDE i SCSI będą osobno, jak ja mam
> jedno i drugie, ale nie potrzebuję obsługi setki kontrolerów IDE.

Alternatywa jest taka że beziesz miał wszystko.
Moze za kawałek da sie rozwiazać poprzez jakeiś prototypowanie makrami
rpm-a bardziej drobiagowy podział. Chodzi przsy tym żeby spec nei stracił
czytelności i rozrósł się do kilometrów.
Faktem jest to że taki podzia łzgrubny jest lepszym przyblizeniem niż to
co mamy obecnie. Lepszym .. ale mozę ktoś za kawałek znajdzie jeszcze
lepsze przybliżenie. Poprostu nie ma sensu narzekać że nei ma jeszcze
rozwiązanai idealnego skoro nie wiaqdomo w sumie jak by miało ono
wyglądać. Lepiej być zadowolonym z każdego cześciowo przybliząjącego do
ideału rozwiązania, a takim niewątpliwie jest zgrubny podział na grupy
pakietów.

> IMHO lepszym rozwiązaniem byłaby możliwość instalowania wybranych plików
> z pakietu RPM.
> Może nieinstalować %doc, czy niektórych %lang, więc
> teoretycznie dałoby się zrobić tak, aby z kernel-modules-scsi
> zainstalować jedynie: scsi_mod, sd_mod i aic7xxx
> Podział modułów na paczki "tematyczne" też byłby potrzebny, żeby nie
> trzeba było zawsze ściągać tych kilkudziesięciu MB ze wszystkimi
> modułami.

Owszem.
Przyjrzyj się źródłom rpm-a a zauwaysz że każdy plik ma atrybut grupy.
Obecnie są wykorzystywane tylko dwie warttości: zwykły plik i dokumntacja
(0 i 1). Dajac --exclidedoc możesz wybrać nieinstalwoanie plików które
maja tu "1".

W sumie o ile w sopecu byłaby możliwość definiowania:

%files kernel
.
.
%group kernel-scsi-aic7xxx
/lib/modules/%{version}-%{release}/scsi/aic7xxx.o.gz
%endgroup
.
.

a przy instalacji możnaby podać --install-groups kernel-scsi-aic7xxx,kernel-net-3c59x

To możnaby mieć zainstalwoane tylko konkretne fragmenty pakietu.
W tej chwili warości 0 i 1 są już zarezerwowane. Wystaczyłoby np.
zarezerwować watosci np. do 1000 po to zeby ich identyfikatory były wrecz
zaszyte w rpm-ie. Dla reszty trzebaby przwewidzieć możliwość podawania w
nagłówku pakietu mapowania <nazwa>=<numer_gruy> + jakaś infrastruktóra do
pokazywania informacji o grupach w pakiecie i .. włala mamy to o co
chodzi.