CHIP a ksh na bash

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Czw, 8 Maj 2003, 14:11:17 CEST

Moi drodzy, zapytam się, ponieważ nie wiem : dlaczego zmiana z ksh na bash to
głupi pomysł ?

A oto dlaczego pytam. Jest sobie software. który ma skrypt wywołujący np.
--- [tu początek skryptu] ---
#!/bin/sh

PRG="$1"

if [ -z "${PRG}" ]
then
    if [ -x /usr/bin/sk ]; then
        PRG="sk"
    elif [ -x /usr/bin/ht ]; then
        PRG="ht"
    elif [ -x /usr/local/bin/sklep ]; then
        PRG="sklep"
    elif [ -x /usr/local/bin/css ]; then
        PRG="css"
    fi
fi

---[tu ciach, dalej mało ważne z mojego punktu widzenia]
No i mam tak : jeśli sh -> ksh, to if się nie wykonuje,
a jeśli sh -> bash, to if się wykonuje.

Man ksh oczywiście wykonałem, wyczytałem (może błędnie) że to bash + coś tam,
ale if powinien się wykonać - ale się NIE WYKONUJE.
Więc ja zmieniam ksh na bash i mam ok.
A czy to źle ? I dlaczego jeśli tak ?

Pozdrawiam ,
--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej