pakiety z uzytkownikami

Rafal Cygnarowski zswi w pers.pl
Sob, 10 Maj 2003, 15:22:17 CEST

W liście z sob, 10-05-2003, godz. 14:33, Jakub Bogusz pisze:

> Czy te zmiany we wszystkich specach od razu nie są za szybko?
moja wina, moja wina... i teraz to dopiero widze...

> Mam trochę inny pomysł - zarządzanie użytkownikami związanymi
> z pakietami jest bliskie zarządzaniu pakietami - więc i tym mógłby się
> zajmować zarządca pakietów. Nie musi to być w kodzie rpm-a - mogą być
> dołączone skrypty (np. /usr/lib/rpm/{add,del}-{user,group}) plus gdzieś
> przechowywane dane (podkatalog w /var/lib/rpm?).
a teraz naskrobie co mnie martwi: kolejnosc wykonywania skryptow
pre,post,preun,postun i koljenosc ustawiania pakietow do deinstalacji
przez rpm-a. Nawet jesli przyjać Twoja (co kolwiek sluszna) metode,
to potrzebna bylaby baza user-ow, a co za tym idzie jako prereq
rpm-users > 2.1 (to tak dla przykladu) i znowu sie wszystko moze rypnac
z powodu kolejnosci instalacji/deinstalacji i wykonywania skryptow...

Tak wiec siadam nad rpm-em i sprobuje wymyslec cos na ta bolaczke.

Pytanko dodatkowe: jesli pakiet A ma prereq B (wiec chcemy - zreszta nie
bez powodu, zeby zinstalowal sie przed A), to gdy rypnie sie w B skrypt
%pre, to czy pakiet A nie powinien sie niezainstalowac???
--
Rafal Cygnarowski
rafi w pers.pl