pakiety z uzytkownikami

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 11 Maj 2003, 23:18:30 CEST

On Sat, May 10, 2003 at 03:22:17PM +0200, Rafal Cygnarowski wrote:
> moja wina, moja wina... i teraz to dopiero widze...

Jeszcze co do users.spec - chyba miało być s/%preun/%postun/?

> a teraz naskrobie co mnie martwi: kolejnosc wykonywania skryptow
> pre,post,preun,postun i koljenosc ustawiania pakietow do deinstalacji
> przez rpm-a. Nawet jesli przyjać Twoja (co kolwiek sluszna) metode,
> to potrzebna bylaby baza user-ow, a co za tym idzie jako prereq
> rpm-users > 2.1 (to tak dla przykladu) i znowu sie wszystko moze rypnac
> z powodu kolejnosci instalacji/deinstalacji i wykonywania skryptow...

Jeżeli będzie Requires(pre): rpm >= ileś, to rpm ma obowiązek
zainstalować nową wersję przed wykonaniem skryptu pre lub odmówić
zainstalowania pakietu z takim wymaganiem.

> Tak wiec siadam nad rpm-em i sprobuje wymyslec cos na ta bolaczke.
>
> Pytanko dodatkowe: jesli pakiet A ma prereq B (wiec chcemy - zreszta nie
> bez powodu, zeby zinstalowal sie przed A), to gdy rypnie sie w B skrypt
> %pre, to czy pakiet A nie powinien sie niezainstalowac???

IMO w takim przypadku A nie powinien być instalowany (z powodu
niespełnionych zależności).
Niestety przy użyciu rpm-a 4.1 tak nie jest... nie wiem jak w 4.2.
Jeśli tak samo, to jest IMO do poprawienia...