mapowanie klawiatury dla konsoli

Rafał Narloch rnarloch w manta.univ.gda.pl
Śro, 14 Maj 2003, 10:54:50 CEST

  Witam wszystkich grupowiczow!
  Co myslicie na temat mapowania klawiatury pod konsole (dla Linux rzecz
jasna) ? Mnie osobiscie troche sie nie podaba... Ale byc moze to
tylko moja opinia. Chodzi mi o kombinacje typu left_Alt+Shift+...
Niestety po nacisnieciu takiej kobminacji np. w Emacs'ie nic sie nie
stanie... To samo po Ctrl+Shift+`-' w Bash'u. Problem ow wystepuje
tylko pod konsola (pod X-ami wszystko jest OK). Postanowilem zglebic ow
problem. Cala sprawa rozbija sie poniekad o polskie znaki diakrytyczne.
W momencie w ktorym chcemy rozrozniania altow na lewy i prawy, sprawa sie
komplikuje (oczywiscie ten problem juz dawno zostal rozwiazany). Ale
niestety rozwiazanie to koliduje troche z kombinacjami typu Alt+Shift+cos_tam.
Stworzylem wiec mapowanie klawiatury w ktorym staralem sie pogodzic owe
problemy. Mapowanie obsluguje obecnie kombinacje typu Alt+Shift+..., a takze
rozroznia lewy Alt od prawego (polskie literki tylko z prawym Altem). Jesli
kogos zainteresuje ow problem zapraszam na:
www.manta.univ.gda.pl/~rnarloch
Z tamtad mozna pobrac moja mape klawiatury i ja przetestowac. U mnie jest
wszystko OK. Kilku moich kolegow rowniez nie znalazlo zadnych bledow, co
nie znaczy jednak, ze ich nie ma. Bylbym wdzieczny za opinie na temat
mapowania na `Liscie PLD', albo bezposrednio do mnie:
rnarloch w manta.univ.gda.pl
Jesli korzystacie z programow pod konsole, ktore korzystaja z bardziej
skomplikowanych sekwencji niz tylko Ctrl+cos_tam, mozecie wyprobowac
moja mape. Jesli ktos znajdzie sekwencje klawiszy, ktore nie dzialaja,
prosze o kontakt (z opisem sekwencji, w jakim programie nie dziala i co
ta sekwencja powinna robic). Postaram sie to rozwiazac (w miare mozliwosci).
Koniec uciazliwego uzywania klawisza ESC w Emacsie :-)
  Pozdrowienia
  Rafal Narloch