users - pomysł do przemyslenia....

Czw, 15 Maj 2003, 10:19:46 CEST

On Thu, 15 May 2003, Rafal Cygnarowski wrote:

> Czesc!
>
> Myslalem nad tym, o czym pisal Andrzej: 'zliczanie pakietow
> wykorzystujących danego usera, grupy' i to o czym pisal Tomek:
> 'minimalizacja restartow'.
>
> Pomysl:
> Po skonczonej instalacji rpm moglby wywolac polecenie
> pld-postinstall-script. Patch na rpm-a bylby w tym przypadku banalny,
> wrecz jednolinijkowiec.
>
> Do zadan tego polecenia nalezaloby:
> - sprawdzenie, czy istnieja potrzebni uzytkownicy i grupy
> - czy dany uzytkownik/grupa nie stal sie zbedny
> - czy uzytkownik/grupa ma poprawny id
> [...]

Nie, nie, nie .. temat jest szeroki jak stół bilardowy, a sprawa związana
z użytkownikami to coś na szerokość palca.

Potrzbny jest ogólny schemat w którym będzie przymanjmniej jeden
prawidłowio działajacych złożony przyapdek przejścia z jednego
funkcjonalnego odpowidnika na drugi. Resztę bezie się robić patrzac na to
bez wnikania w zasdę przepływy sygnałów/kolejnosci wykonywania
poszczególnych kawałków.

Zaraz wrzucę do repo kilka poprawek na tftpd/utftpd które udało mi się
niejako przy okazji skompletować. Przedewszystkim trzeba nieco rozwinąć
rc-inetd żeby dawało możliwość podpinania dodatkowych skryptów per seswis
które powinny być wywoływane przy starcie i stopowaniu całości ale per
serwis (per inetd juz jest). Mam to już w głowie także jak dobrze pójdzie
to za kawałek będzie nowe rc-inetd i pierwszy przykład użycia nowych
możliwości w utftpd.

Jeszcze raz: wybij sobie z głowy to że chodzi tu wyłącznie o
użytkowników/grupy. Bez tego nie masz szans wogóle wejsć na drogę
prowadząca do włąsciwego rozwiąznia.

Tak czy inaczje żadnych dodatkowych pakietów na użytkowników czy grupy tu
nie potrzeba. To są byty zbędne.