users - pomysł do przemyslenia....

Grzegorz Godlewski ggodlewski w host.sk
Czw, 15 Maj 2003, 13:55:53 CEST

> Zaapewne nie rzadko wystepuje potrzeba odchudzenia systemu.
> Kwestai w tym wypadku że poprostu ktoś musiałby zrobić ten kawałek skryptu
> pokazujacy które biblioteki sa zbędne. Jak wywali ich listę to można
> będzie puścić po pzrejzreniu to rurą an "xargs rpm -e".
>
> Pomysł nia tyle upadł co nei został zrealizowany.

Voila:

rpm -qa --qf="%{GROUP}:%{NAME}\n" |\
  grep Biblioteki.*: |\
  cut -d: -f2 |\
  while read name ; do rpm -q --whatrequires $name 2>&1 > /dev/null || echo $name ; done

Ale radze _nie puszczać_ na rpm -e, tylko ręczenie przeglądać.
Problem w tym, że masa pakietów z devel należy do Biblioteki zamiast
Programowanie/Bibilioteki i nie można ich odróżniać.
Teraz ktoś z dostępem do wszystkich speców musi to przegrepować i
zrobić porządek.

--
\ Grzegorz Godlewski                                                      /
/ Mail & Jabber: ggodlewski w pld.org.pl   GG: 1600799   ICQ UIN: 118261503 \