RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów

Pią, 16 Maj 2003, 02:25:57 CEST

On Thu, 15 May 2003, Tomasz Witek wrote:
[..]

> Mi sie dwukrotnie udalo zatrzymac w polowie /etc jak mi zaczal dysk
> zezic to sie opamietalem i tylko starcilem /boot i polowe /etc
> a wszystko za sprawa usera mysql w RH ktory mial root / i nie
> usuwal usera po wyinstalowaniu pakietu, wiec chialem go wywalic,
> odrucvhowo z -r tak jak robie to zwykle rano miedzy kawą a drugim
> sniadaniem.

W tym wypadku jest to ewidentny błąd w pakiecie bo użytkownik mysql to
jest taki w przypadku którego dostęp do shella tegoż jest nie tyle
przydatny co cześto nawet potrzebny i nie powinien mieć ustawiane
HOME="/".
Także w tym wypadku mówimy owszem o sytuacji w której userdel -r coś
napsuło ale uzytkownik jest z po za klasy o której mówimy.