sp -> sr@cyrylic

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 20 Maj 2003, 21:52:39 CEST

On Tue, May 20, 2003 at 06:21:16PM +0200, Artur Flinta wrote:
> Mam pytanie odnośnie powyższej zmiany, bo teraz widzę w plikach
> configure.in wpisy: sr i sr w Latn, ale brak sr w cyrylic, więc jak to ma
> być?

W glibc język serbski potraktowany jest tak:

$ locale -a | grep sr
sr_YU
sr_YU w cyrillic
sr_YU.iso88592
sr_YU.iso88595 w cyrillic

Czyli sr_YU ma kodowanie iso-8859-2 (iso-latin-2, czyli łacińskie),
a sr_YU w cyrillic iso-8859-5 (czyli cyrylica).

Kiedyś w GNOME sobie wymyślili, że to drugie będą oznaczać jako "sp".
Jak to miało działać to nie wiem, bo glibc nieznane lokalizacje
traktuje jako "C".

Teraz zmienili taktykę i domyślne sr jest w cyrylicy, natomiast wersję
łacińską zapisują jako sr w Latn. Jak to ma współpracować z glibc - też
nie mam pojęcia (dla sr_YU nie będzie się zgadzać LC_CTYPE, a sr_YU w Latn
jest nieobsługiwane)... może chce Ci się ich zapytać? :)

W każdym razie sprowadzenie tego nowego schematu do postaci
kompatybilnej z glibc jest np. w libbonobo.spec:

# sr_YU is latin2, sr_YU w cyrillic is cyrillic in glibc
mv -f po/{sr.po,sr w cyrillic.po}
mv -f po/{sr w Latn.po,sr.po}

A w configure.{ac,in} wystarczy zamienić sr w Latn na sr w cyrillic.