my się forków nie boimy!

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 21 Maj 2003, 19:11:48 CEST

On Wed, May 21, 2003 at 05:47:18PM +0200, Michal Moskal wrote:
> Tylko, że:
>
> 1. Zakaz tagowania to jedynie techniczna przeszkoda w tworzeniu forków,
>    przeszkoda, którą można obejść.
Zgadza się, ale wtedy nie będą one tworzyć bajzlu w naszym CVS.

> 2. Jeśli forki już mają być, to nie lepiej, żeby były w CVS PLD łatwo
>    dostępne jako źródło poprawek dla PLD?
Problem w tym, że te źródło wcale nie jest użyteczne.

> 3. Co jest złego w forkach? Oczywiście rozdrobnienie sił developerów.
>    Ale to wcale nie musi być złe, z jednej strony płaci się pewną
>    duplikacją pracy przy przenoszeniu zmian z jednej gałęzi na drugą,

Problem w tym że te forki są robione bez dbania o jakąkolwiek spójność,
kompatybilność z innymi architekturami itp. Ludzie kompilują pakiety w
swoich środowiskach, które już nie są ani Ra, ani Nest itp. kloczek chce
wreszcie ruszyć Ac, ale się nie da - bo to co jest w CVS nie buduje się
w zasoba Ra, a to co jest w nest i innych forkach jest ograniczone do
paru architektór. Gdyby wszystko było rozwijane razem, to może rozwój
byłby nieco wolniejszy, ale otrzymalibyśmy spójny zestaw pakietów na
wiele architektór.

> 4. No więc co jest złego w forkach? *Kloczek ich nie kontroluje*.
Nikt ich nie kontroluje. Charakter kloczka oczywiście też jest
problemem, ale w tym przypadku nie jedynym i nie najważniejszym.

Ja używam PLD na systemach produkcyjnych, ale teraz nawet nie mam jak
robić upgradów. Chyba żaden z forków nie zawiera wszystkiego co
potrzebuje, zasoby z różnych forków niekoniecznie są kompatybilne,
nikt nie panuje nad ewentualnymi błędami itp.

Najbardziej odpowiadało mi PLD sprzed 1.0. Wydanie PLD 1.0 też uważam za
bardzo ważne i w miarę udane - mam bazę którą mogę zawsze zainstalować
wiedząc czego się po tym spodziewać. Teraz chciałbym widzieć prace nad
Ac, takie jak wyglądały podczas rozwoju Ra. To się sprawdzało, mimo że
niektórzy tego nie pamiętają. Sam mam zamało czasu do poświęcenia dla
PLD, żeby pomóc rozwiązać problemy z bootstrapem Ac. Ale są tacy, co
dużo czasu poświęcają, twierdząc że dla PLD, ale temu PLD wcale nie
pomagając.

Pozdrowienia,
        Jacek