jeden wielki kernel.spec vs wiele kernel-*

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Czw, 22 Maj 2003, 08:45:06 CEST

I cieciwa chyba wogole zamierza budowanie tego "okastrowanego" e100 i
e1000 wylaczyc, bo i tak sie do uzytku nie nadaja.

I jest prosciej. Niech mi ktos wytlumaczy, jak moze byc prostsze
dodawanie e100/e1000 do kobyly kernel.spec (i kompilowanie tego po kilka
godzin) od konserwowania 3 malutkich specow kernel-net-e100.spec,
kernel-net-e1000.spec i ians.spec. A to ze przy kazdym upgrade
kernela trzeba pamietac o dobudowaniu - cóż, dotyczy to NIE TYLKO
pakietów udostępniających moduły.
I tu akurat przyklad bluesa - o ile _jest_ on w stanie dbac o wlasciwy
stan driverow do Intela to _nie_czuje_sie_na_silach grzebac w takim
specu jak kernel.spec.

Rozumujac tok myslenia Tomka do kernel.spec nalezaloby wlaczyc conajmniej:
iproute2 (bo htb,cbq itp.), iptables (bo dla kazdej wersji netfiltra
musi byc osobno kompilwoany), util-linux (dla mounta), freeswan (bo musi
byc kompilowany pod aktualna wersje ipsec.o). Mozna jeszcze wymieniac
sporo pakietów, które defacto powinny miec %requires_eq na kernel
ale nie maja by mozna bylo uzywac kernela niedystrybucyjnego (np z mosixem).

Ad absurdum. Moze dla "spojnosci" zrobisz Tomku pld.spec z ktorego
cale PLD sie bedzie generowalo jako podpakiety? A i pamietaj o zlepieniu
wszystkich patchy w jeden i wszystkich tarow w jeden.
Bo jesli proponujesz to przy okazji pakietów "okolokernelowych"
to patrzac na to, ze od wersji kernela bedzie zalezec coraz wiecej
pakietow (np niedlugo sie moze okazac ze glibc) perspektywa jest taki
pld.spec plus moze kde i gnome i troche drobnych aplikacji (jakies
nmapy,poczty itp.).

Ziew.

M.
-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-