depmod (było Re: SPECS: slmdm.spec (HEAD) i wiele innych)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 23 Maj 2003, 09:32:50 CEST

On Fri, May 23, 2003 at 08:24:48 +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Chowasz głowe w piasek i nikogo nie widzisz. Prawda jest taka że
> większosć osób używajacych w tej chwili Linuxów nie kompiluje kerneli.

Co nie zmienia FAKTU, że distro bez wsparcia dla kerneli zewnętrznych to
gówniana distro, z którą ja nie chcę mieć nic wspólnego. W momencie, gdy
taka zmiana zostanie wprowadzona i mnie dotknie, będzie to ostatni dzień
związku mnie i PLD. I przypuszczam, że jeszcze wielu innych osób.
Taki lcamtuf alergicznie reaguje na distro, której pakiety nie nadają
się do debugowania - ale to nie jest normą. Własny kernel póki co pod
geekowość nie podchodzi - jest normą.

> A wogóle tego użyjesz ?

Jeśli kernel będzie wygenerowany z mojego .config - tak, użyję.

> Jeżeli nie to po co takie rzeczy wygadujesz ? :)

Bo chcesz usunąć wsparcie dla kerneli własnych. Więc skoro sam nie mogę
sobie kompilować kernela, to proszę o takiego, jaki mi odpowiada - z
mojego .config. Nie jestem zainteresowany żadnym initrd, bo nie lubię
marnować czasu i zasobów. Poza tym nie jestem zainteresowany binarną
paczką tak dużą, że ściąganie zajmuje więcej czasu, niż kompilacja.

Podsumowując: wsparcie dla kerneli własnych w PLD zostać musi. Nie
znaczy to, że wiem jak kernela PLD można usprawnić. Nie znaczy, że jest
to w ogóle wykonalne - to ma być kernel _uniwersalny_. A każda
uniwersalność niesie z sobą _redundancję_. Ja tego nie chcę, mam
własnego kernela, glibce, Xy. Ale o ile glibce przekompilowuję z
minimalnie zmienionego speca, do Xów mam speca własnego - ale tych
pakietów większość ludzi nie rusza, tak kernela nadal zmieniają całe
masy ludzi, a od nich grzebania w specu wymagać nie możesz. Więcej -
budowanie wszystkiego, co wychodzi z kernel.spec, jest koszmarem, jak
ktoś będzie chciał zrobić sobie kernela. Łatwiej i szybciej jest dać
make oldconfig bzImage module modules_install.

Redundancja uniwersalności - tego nie przeskoczysz nawet modułami, gdyż
same moduły są... nadmiarowe.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/