TAGowanie zakazane.

Marcin Wyszomierski floyd w neuronomy.pl
Sob, 24 Maj 2003, 21:54:47 CEST

* Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> [2003-05-24 18:49:52 +0200]:

> Prosty test: zadaj sobie pytanie czy takie poczynanie byłoby w interesie
> PLD i/lub czy PLD jako dysstrybucja zyskałoby coś na tym albo przynajmniej
> czy nie straciłoby pzrez to czegoś ?
> Jeżeli odpowiedź będzie twierdząca (a tym wypadku wygląda że tak jest) to
> masz odpowiedź na powyższe w dowolnej kwestji.

Nazwałem to pytanie przekornym, bo w istocie im wiecej może, czytaj więcej
wspiera platform dana tystrybucja tym lepiej dla niej samej.

> Niech ktoś zacznie formułować takie zasady i zacznie dyskusję nad tym co
> uda mu Ci się zebrać w postaci tekstu.

Tak to musi być spisane w postaci tekstu i przedyskutowane wszystkie aspekty.
Nie wykluczone, w moim skromnym mniemaniu, że bez głosowań nad spornymi
kwestiami się nie obejdzie. Nie waże ile proces budowania takiego dokumentu
miałby trfać, ważne by zaczął funkcjonowąć jako obowiązujące prawo.

> Długo twierdziłem, że coś takiego nie jest potrzebne. Długo było to nie
> potrzebne o ile grono osób było jeszcze małe.

Czyli dobrze rozumiem, że uważasz iż podziął władzy/obowiązków w ramach
najzwijmy to przyszłej konstytucji pld powinien zafunkcjonować i być
nieodzownym elementem/podstawą jej dalszego rozwoju.

> Jedna tylko uwaga co do tego otóż zestawu takich regół powinien być
> możliwie maksymalnie krótki. Zażdy kolejny punkt w pewnym sensie będzie
> wpływał na jakieś usztywnienie poczynań. Dla mnie osobiście będzie to
> zapwewne zespół regół dość oczywistych ale najwidoczniej nie dla
> wszystkich wszystko jest oczywiste .. więcej coraz wyraźniej widać że w
> chwilach kryzysowych których nie sposób unikać przez to że takich regół
> nie mamy nie ma do czego się odwołać jako do punktu odniesienia.

Zbyt "daleko" jestem od tych newralgicznych problemów z jakimi boryka
się PLD, dlatego nieostrożnością z mojej strony byłoby proponowanie
szczegółowych rozwiązań. Jednak pewien podział nasuwa się sam: np.
Każda platforma powinna mieć osobę/zespół odpowiedzialn{ą:y} za wszystko
co się dzieje wokół danej platformy. Począwszy od wydawania oficjalnych
wersji distr. poprzez zatwierdzania update-security, aż po nadawanie
zabieranie rw w cvs'e, w ramach danej platformy oczywizda; chyba technicznie
jest to możliwe.

> Od razu ostrzegę, że jeżeli zespół takich regół będzie formułowany
> *z myślą* o tym jak tylko ograniczyć moje własne poczynania w sensie, że
> będzie zespołem haków na mnie osobiście bez zachowania pełnej symetrii czy
> też obiektywizmu podejścia to to nie wypali.

Myślę Tomku, że jeżeli takowa konstytucja PLD kiedykolwiek powstanie wprowadzi
zaczej demokratyczne zasady budowy dystrybucji. Demokracja ma to do siebie,
że po pierwsze jest cierpliwa dla każdego, każdy dobry pomysł można sprawdzić
trzeba tylko poczekać na swoją kolej, uczy zatem pokory wobec dobrych ruchów
innych, lub uwidacznia ich głupotę. Więc wychodząc z założenia, że jesteś
osobą ważną w PLD i mającą bardzo duży wpływ na cały ten matrix, to tak,
wprowadzenie konstytucji PLD w życie pozbawiłoby Cię władzy tej którą masz teraz.
Czy jednak taki proces należałoby traktować jako zespół haków na Ciebie, to
tylko Ty musisz sobie odpowiedzieć. Nie będzie to zapewne przyjemne, gdy
ktoś z innych niż merytoryczne powody, wybrany według prawideł postąpi
głupio bo ma pułmroczność jasną, zamiast rozumu, ale czy to się opłaca
jak sadzisz, według mnie jest spalony i grzechy trzeba odkupić, np.
more'ować cvs ;) Parafrazując to jest zagrożenie dla Ciebie, albo szerzej dla
obecnie funkcjonującego PLD, bo zasady sprawią, że obecne "akcje" pujdą do lamusa.

> Regóły te powinny być maksymanie proste tak żeby dodatkowo nie poddwały
> się możliwemu interpretowaniu.

Reguły mogą być proste skomplikowane, jak kto woli, ważne by były i co ważniejsze
ewoluowały w kierunku dla ogolnego dobra, oczywiście w ramach odpowiednich praw.

> Jestem pewien co do tego, że w Debianie niektóre regóły poszły za daleko.

Nikt nie mówi, że tak nie jest, przecież możemy uczyć się na ich błędach.

m.