TAGowanie zakazane.

Sob, 24 Maj 2003, 18:49:52 CEST

On Sat, 24 May 2003, Marcin Wyszomierski wrote:

> * Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> [2003-05-24 15:05:48 +0200]:

> To ja zapytam się przekornie. Co jest dozwolone, a co nie ?, czy np.
> portowanie PLD np. na PARISC'a jest dozwolone, albo można myśleć o
> robieniu PLD Hurd.

Prosty test: zadaj sobie pytanie czy takie poczynanie byłoby w interesie
PLD i/lub czy PLD jako dysstrybucja zyskałoby coś na tym albo przynajmniej
czy nie straciłoby pzrez to czegoś ?
Jeżeli odpowiedź będzie twierdząca (a tym wypadku wygląda że tak jest) to
masz odpowiedź na powyższe w dowolnej kwestji.

> Tomek projektowi PLD brakuje zasad, coś w rodzaju Konstytucji PLD,
> które to zasady będą dotyczyć wszystkich developer'ów PLD i eliminować
> będą ewentualne kwestie sporne.

Niech ktoś zacznie formułować takie zasady i zacznie dyskusję nad tym co
uda mu Ci się zebrać w postaci tekstu.
Długo twierdziłem, że coś takiego nie jest potrzebne. Długo było to nie
potrzebne o ile grono osób było jeszcze małe.
Jedna tylko uwaga co do tego otóż zestawu takich regół powinien być
możliwie maksymalnie krótki. Zażdy kolejny punkt w pewnym sensie będzie
wpływał na jakieś usztywnienie poczynań. Dla mnie osobiście będzie to
zapwewne zespół regół dość oczywistych ale najwidoczniej nie dla
wszystkich wszystko jest oczywiste .. więcej coraz wyraźniej widać że w
chwilach kryzysowych których nie sposób unikać przez to że takich regół
nie mamy nie ma do czego się odwołać jako do punktu odniesienia.

Od razu ostrzegę, że jeżeli zespół takich regół będzie formułowany
*z myślą* o tym jak tylko ograniczyć moje własne poczynania w sensie, że
będzie zespołem haków na mnie osobiście bez zachowania pełnej symetrii czy
też obiektywizmu podejścia to to nie wypali.

Regóły te powinny być maksymanie proste tak żeby dodatkowo nie poddwały
się możliwemu interpretowaniu.

> Dobrym przykładem jest Debian, każdy ma swój kawłek chleba i ponieważ
> wie, że to od niego zależy co i jak, to dba o to bardzo dobrze, tak by w
> następnych wyborach nie miał konkurentów.

Jestem pewien co do tego, że w Debianie niektóre regóły poszły za daleko.