Ac: perl

Wto, 27 Maj 2003, 12:43:41 CEST

On Tue, 27 May 2003, Radoslaw Zielinski wrote:
[..]
> [...]
>   > Tym samym zniknałby jeden pakiet.
>
>   Tomek, przecież pisałem już o tym.  Skoro zmniejszenie liczby
>   konfliktów, przeszkadzających w posiadaniu dwóch wersji perla Cię nie
>   interesuje, zostają jeszcze dwa cele, którym to służy:
>
>   1. Chcę perla -- robię "poldek -i perl".  Mam perla.  Nie interesuje
>      mnie, jak jest poskładany -- nie muszę tego wiedzieć.
>
>   2. Chcę aplikację, która z perla korzysta -- robię "poldek -i aplikacja".
>      Mam aplikację z minimum pakietów, potrzebnych jej do działania.
>
> To właściwie jest jeden cel.  Nie widzę możliwości spełnienia go bez

Nie poniweważ powyższe w żaden sposób nie tłumaczy po co miałaby być nowa
trzymana dodatkowa hierahia vendor w zasobach perla.

> Dla oddzielenia modułów, które przychodzą z bazową dystrybucją perla
> od ich nowszych wersji, w celu umożliwienia zainstalowania ich z paczek.
> Dyskutowałem już o tym kiedyś z Tobą.

Po co ? Po co to oddzielać ?
Dlaczego nie może być tak jak do tej pory ?
Jakie względy techniczne a nei estetyczne przemaiwaja za tym że to mozę
mieć sens ?

> [...]
>
> W jaki sposób?

W taki że glibc.spec stoi wpisane obecnie jawnie
"BuildRequires: perl-base". Pytanie: dlaczego nie poprostu perl ?

[..]

> Ubawiłeś mnie.
>
> Zanim wejdziesz mi w kompetencje, proponuję ćwiczenie.

To może wreszcie choć raz zauwązysz że któryś raz z kolei pytam
sie po co to jest i spróbujesz odpowidzieć na to pytanie (?)

> Wiele modułów, rozprowadzanych w tarbalu z perlem, możnaby zastąpić ich
> nowszymi wersjami bez poważniejszych / łatwych do wykazania implikacji;
> przykładem choćby Digest::MD5.

Wywalasz Digest::MD5 i na to miejsce wskakuje moduł rozwijany osobno.
W wczym problem ? Tak jest zrobione w Debianie RH, MDK  i kilku innych.
Czy ludzie z tych dystrybucji popełniaja tu jakis błąd ?
Juz tylko to że przypuszczalnie jeżeli tak miałoby być to byłoby o tym juz
dość głośno.

> Czy potrafisz zrobić to samo z
> ExtUtils::MakeMaker (i stwierdzić z czystym sumieniem, że wiesz, co
> robisz)?

Potrafisz to zrobić ?
Ma to sens żeby wszytko podmieniać ?
Jeżeli nie to do mometu aż nie będziesz wiedział Ty czy ktoś inny jak to
podmienić lepiej dać sobei z tynm spokój jeżlei to nic nie zmieni.