skrypty startowe

Śro, 28 Maj 2003, 13:13:24 CEST

> Coś takiego jest w jabber.init teraz. Tam jeden demon startowany jest
> kilka razy z różnymi plikami konfiguracyjnymi. To działa, jest nawet
> możliwość zrestartowania pojedynczej usługi (bardzo przydatne
> w przypadku Jabbera), ale nie powiem, żeby mi się to bardzo podobało
> (ale lepiej nie umiałem)

... i w przypadku niewystartowania ktorejs poduslugi nie jest zglaszany blad.

W jabberd jest o tyle dobrze, ze jest serwer nadrzedny (zgaduje: ze jesli on
nie ruszy, to dalej tez nic nie ruszy; w przeciwnym razie moglyby byc jaja)
I to status tego serwera nadrzednego okresla, czy jabber "wystartowal", czy
nie. I nie jestem pewien, czy nie jest bledem proba startowania reszty,
jesli "main_jabberd" nie ruszy...

Ale sa uslugi, gdzie takiego serwera nadrzednego nie ma. I jak wtedy
interpretowac, ze usluga "wystartowala" (Service ... is alredy running) ?
Obecnie kroluja zalozenia:
- usluga "wystartowala" - nie mozna jej ponownie uruchomic (wywolac .. start)
- usluga nie "wystartowala" - nie mozna jej zatrzymac (wywolac .. stop)

Inny problem, to co w takich sytuacja powinno zglaszac polecenie "status"
(interesuje mnie kod powrotu, nie komunikaty).

  phone (48)(58) 347 14 61