Manifest zmian

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Czw, 29 Maj 2003, 17:12:31 CEST

On Thu, May 29, 2003 at 04:06:49PM +0200, Sergiusz Pawlowicz wrote:
> W imieniu niemal wszystkich developerów PLD przesyłam
> poniższe oświadczenie.
Gdzie, kiedy i kto do uzgodnił? Szczególnie zależy mi na informacji,
którzy są to "niemal wszyscy developerzy".

> PLD LINUX. Do natychmiastowego opublikowania.
>
> Link dla prasy:
> http://pld-linux.org/Members/djrzulf/News_Item.2003-05-29.2517/view
>
> Wszyscy wiemy, że ostatnio w PLD nasiliły się konflikty. Najczęściej
> stroną w nich jest Kloczek. Zdecydowaliśmy, że musi się On nauczyć grać
> w zespole i nie forsować swojego zdania przeciw wszystkim.
>
> W związku z tym:
>
> 1. Zdecydowaliśmy o odsunięciu Kloczka od zabawek, w szczególności od
Cóż za sformuowanie...

> administracji serwerem CVS.  Pozostali ludzie udostępniający zasoby dla
> PLD *nigdy* nie posunęli się do kroków porównywalnych z zabieraniem RW
> przy *zdecydowanym* sprzeciwie teamu. Ponieważ Kloczek pokazał, że
> nie może pełnić funkcji administratora CVS, serwer został przeniesiony
> (o czym niżej).
>
> 2. Chcemy w PLD wprowadzić demokrację. Co więcej, ponieważ grono developerów
> jest małe (około 40 osób) może to być demokracja bezpośrednia (więcej niżej).
Proszę o przykład projektu sterowanego demokratycznie, który rozwija
się z powodzeniem. IMHO projekty z silnym liderem o dużych uprawnieniach
rozwijają się najlepiej. Dodam że z liderem (czy jak kto woli
maintainerem), którego można wybrać "demokratycznie".

> 3. Przy okazji tych zmian robimy kilka rzeczy technicznych
>
>    a) wprowadzenie serwera distfiles, więcej informacji w
>       PLD-doc/Distfiles-Quick-HowTo.
>
>    b) robimy nową stronę, z możliwością interaktywnej edycji,
>       więcej informacji: http://pld-linux.org/
>
>    c) czyścimy CVS -- trzeba od nowa założyć konto, konta dostaną
>       bez problemów wszyscy, którzy je wcześniej mieli (także kloczek;
>       podkreślamy, że nie chodzi o zabranie Tomkowi RW).
Chodzi o pozbycie się "martwych dusz" czy coś więcej?

> [...]
>
> Nie trzymamy już tarballi w CVS, więcej informacji PLD-doc/Distfiles-Quick-HowTo.
> (http://cvs.rulez.pl/viewcvs.cgi/PLD-doc/Distfiles-Quick-HowTo?cvsroot=FORK)
>
> Core-developers-group
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> Core developers group (szukamy lepszej nazwy, rada czy komitet są złe,
> ze względu na charakter tego tworu) podejmuje w sposób demokratyczny
> krytyczne dla dystrybucji decyzje i rozwiązuje konflikty.
>
> CDG należy rozumieć jako wybory powszechne, a członkostwo w nim jako
> drugie stadium bycia developerem (po otrzymaniu RW).
A kto tam będzie należał?

> [...]
> Jakub Bogusz                    (qboosh)
> Marcin Kowalczyk                (qrczak)
> Radosław Kintzi                 (radzio)
> Sergiusz Pawłowicz              (serek vel tjbynum)
> Marzena Lidia Kamecka           (skobi)
> Łukasz J. Wielebski             (socrat)
> Robert Jakub Woźny              (speedy)
> Paweł Szopiński                 (t0tal)
> Tomasz Trojanowski              (trojan)
> Andrzej Dopierała               (undefine)
> Bartosz Waszak                  (waszi)
> Artur Frysiak                   (wiget)
> Bartosz Taudul                  (wolf)
> Artur Wróblewski                (wrobell)
Wooow. A o jakichś kolegach z podwórka nie zapomniałeś? Bo widzę tu
osoby, które z PLD od dawna nic wspólnego nei mają i ciekawy jestem
czemu się tu znalazły?

Podsumowując - jeśli dobrze widzę - zrobiłeś to samo co kloczek, tylko
zamiast serwera CVS użyłeś serwera list.
--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--