postgresql 7.4rc

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 7 Lis 2003, 15:25:44 CET

On Fri, Nov 07, 2003 at 10:49:37AM +0100, Robert Grabowski wrote:
> Dump jest konieczny ... Ja używam 7.4 od jakiegoś czasu prawie
> produkcyjnie. Polecam ... Szczególnie, że można zakładać takie fikuśne
> indeksy:
>
> create index iii on ttt ((floor(fff * 32) / 32 + 1));

Fajnie, właśnie ostatnio czegoś takiego mi brakowało. Dało się to
oczywiście obejść robiąc funkcje licząca dane wyrażenie i indeks na tej
funkcji.

Mnie ciekawi bardziej czy już można zrobić coś takiego:

UPDATE tabela SET pole=pole+1;

(pole jest oznaczone jako UNIQUE).

We wszystkich dotychczasowych postgresach to się wywala, z powodu próby
wrzucenia nieunikalnej wartości do unikalnego pola, ale nie powinno, bo
w wyniku wykonania całej instrukcji (i transakcji jednocześnie)
ograniczenia tabeli nie są złamane. Teraz muszę niezłe sztuczki robić,
żeby ten błąd ominąć :-(

Pozdrowienia,
	Jacek