which w pdksh

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 11 Lis 2003, 16:50:31 CET

Nie wiem czy to problem był u mnie, czy jest normalnie w PLD,
ale w pdksh (a więc w /bin/sh) miałem which jako alias do "type -p",
który działał inaczej niż wiele skryptów się spodziewało.
Z tego powodu nie działał mi vimtutor, a rpm czasem dawał bzdurne
Requires.

Wygląda to tak:

bash$ which sh
/bin/sh
bash$ /bin/sh
ksh$ which sh
sh is a tracked alias for /bin/sh

Czyli `which sh` w bashu rozwija się do pełnej ścieżki sh, a w ksh do
czegoś więcej. I nawet nie wiem gdzie to poprawiać - unalias w
/etc/profile nie zadziała dla każdego wywołania /bin/sh

Spróbuję jeszcze przebudować u siebie pdksh, bo poldek nic nowszego w
updates nie widzi.

Pozdrowienia,
        Jacek