Co robimy z Ac

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Nie, 16 Lis 2003, 21:14:38 CET

On Sun, 16 Nov 2003, Mariusz Mazur wrote:

> Na ircu coraz więcej głosów słyszę, że Ac to się właściwie do niczego nie
> nadaje. Więc dwa pytania dla każdego do przemyślenia:
> - co według ciebie powinno zostać poprawione/zrobione w Ac (i to nie
> 'stabilizacja', tylko konkretnie jak takową przeprowadzić... ja też chcę chcę
> stabilizacji, tyle że najwyraźniej dosyć kontrowersyjnymi metodami)
Jak pisalem na ircu:
1. Zbudowac fundament (rpm,glibc,gcc,kernel,binutils)
i zalozyc ze poza poprawkami sec i bugfixami oskryptowania jest
niezmienny. To dla zapobiezenia bledom jakie byly w Ra, ze distro
nie dawala sie przebudowac z src.rpm bo srodowisko sie zmienialo.

Na ircu padl zestaw: rpm 4.3, gcc 3.3.2, kernel 2.4.20-10 cieciwy.
Distro nalezy robic w sposob umozliwiajacy jak najlatwiejsze
przejscie na 2.6. Najlepiej zeby 2.4/2.6 bylo do wyboru
- jak z 2.2/2.4 w Debianie. Wiem, ze taki system 2.4/2.6 bedzie
mniej wydajny niz tylko na jedna linie kernela, ale chodzi o to,
zeby 2.6 nie wmuszac tym co sa nie przekonani.

2. Budowac reszte, przyjmujac zasady, ze:
- na wszytskich builderach musza byc te same ver-rel pakietow
- z test ma prawo wyjsc pakiet tylko jak wychodzi na wszystkich arch
(chyba ze ma ExclusiveArch)

3. TESTOWAC CO SIE DA.

> - czy chciałbyś przejąć zajmowanie się wydaniem Ac.
Skladam wniosek o przesuniecie Kolegi mmazura do sekcji gimnastycznej.
A na RM Ac - Averne+adasi.

I ustalmy jeszcze jedno - architektury:
i686, athlon, alpha, sparc, ppc - na pewno.
amd64 - sa duze szanse ze bedzie na stale maszyna na builder
co ze "starymi" x86 czyli i386 i i586? Moze zostawic tylko i386?

> A teraz pokonam własne ego i się spytam:
> co kto myśli o cofnięciu jajka 2.4.21 w Ac do cieciwowego 2.4.20, bo baggins
> najwyraźniej nie ma wystarczająco dużo czasu, żeby się zajmować tym na
> bierząco?
2.4.20-10 cieciwy popieram bo po pierwsze jest stabilne, po drugie
dziala na x86, ppc (te arch sam uzywam), a cieciwa mowi ze na alpha i
sparc tez. I ma normalne IDE. Poza tym ten kernel moze byc "mostem"
przy przejsciu z Ra do Ac - wazne przy upgrade.

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-