RM: Co będzie w AC?

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Czw, 20 Lis 2003, 17:28:25 CET

On Thursday 20 of November 2003 08:26, robert j. wozny wrote:
> zaraz? czy to nie powinno byc od poczatku ? kilka osob Ci zglasza
> problemy, iz na glownym drzewku sa _niedzialajace_ pakiety ktore raczej
> nie powinny wychodzic z test

One nigdy nie były w test. Z ready są bezpośrednio przerzucane do głównego
drzewka bez sprawdzania czegokolwiek. Teraz skupiam się na budowaniu pakietów
jeszcze nieistniejących no i qboosh odwala czarną robotę i poprawia wszystko,
żeby się kompilowało na wszystkich arch. Poza tym eliminuję snapshoty. Np.
zamieniłem mozillę 1.5b (która była pierwszą, jaka wylądowała w Ac), na 1.5.

> czyli zapominamy o upgrade binutilsow do nowszej wersji z poprawkami na
> PPC'a? zapominamy o upgrade gcc do 3.3.3 - poprawiajace ICE na
> ppc/alpha...

Sens tamtego akapitu był dokładnie odwrotny.

> w tym pakiety niedzialajace "bo jak ktos zauwazy to poprawi?"

Po osiągnięciu wersji uznanych za autorów jako stabilne wprowadzenie nowych
wersji 'większych' pakietów będzie jednak poprzedzone testami.

> [...]
> niekompatybilnego glibca lub gcc... Lepiej okresl ramy w ktorych konczy
> sie AC, bo stwierdzenie "nie wiem kiedy" jest zle.
>
> okresl na przyklad glowne zasoby jakie maja sie znalesc, KDE 3.2, gnome
> 2.4, kernel 2.4.20 ? 2.4.21 ? jaki rpm. i tak dalej. i sie tego trzymaj.
> nie puszczaj snapow gnome 2.6, czy kde3.2... moze sie zdziwisz ale w
> takim RedHacie 9 masz jeszcze gnome 2.2, mozille 1.2 - bez upgradow do
> super nowych rzeczy. Jezeli chcesz aby to _kiedys_ wyszlo, musisz jako
> RM podac zalozenia do glownych czesci systemu (a nie bawic sie w

KDE3.2 oczywiście jest celem. Ale tak jak w przypadku kde w ra nie widzę
powodu, żeby po wyjściu i przetestowaniu np. 3.3 ją umieścić.
Co do kernela, to póki co rzeczywiście chyba będzie downgrejd, tylko ktoś musi
wreszcie ruszyć trzy litery, popodbijać epochy gdzie trzeba i puścić na
buildery.
A co do ram Ac... to co ja ci mam powiedzieć. Cud w postaci niekompatybilnego
glibca byłby w sumie najlepszym wyjściem z sytuacji z bardzo prostej
przyczyny - nie ma *żadnego* problemu, żeby trzymać równolegle dwie wersje
jakiś demonów (będę musiał wreszcie ruszyć dupę i cieciwie dorobić dedykowane
builderki na 2.6), a jak ankry powiedział, zamykać dystrybucję można dopiero
przy konkretnych planach i pracach w kierunku następnej wersji... co się nie
stanie, jeśli nie będzie żadnego powodu, żeby robić tę trzecią wersję
zważywszy na brak różnic między Ac i ową hipotetyczną trzecią wersją.