RM: Co będzie w AC?

robert j. wozny speedy w ziew.org
Czw, 20 Lis 2003, 18:03:15 CET

Quoting Mariusz Mazur <mmazur w kernel.pl>:

> One nigdy nie były w test. Z ready są bezpośrednio przerzucane do głównego
> drzewka bez sprawdzania czegokolwiek. Teraz skupiam się na budowaniu pakietów> jeszcze nieistniejących no i qboosh odwala czarną robotę i poprawia wszystko,> żeby się kompilowało na wszystkich arch. Poza tym eliminuję snapshoty. Np.
> zamieniłem mozillę 1.5b (która była pierwszą, jaka wylądowała w Ac), na 1.5.

czyli rozumiem, iz za X-tygodni przeniesiesz wszystko z glownego
drzewka do test i powoli bedziesz testowac i prznosic spowrotem ? czyz
to nie jest piekne marnotrastwo czasu, sil, zasobow?

> Po osiągnięciu wersji uznanych za autorów jako stabilne wprowadzenie nowych
> wersji 'większych' pakietów będzie jednak poprzedzone testami.

zdefiniuj pojecie "wieksze pakiety" - czy prosty bc tez bedzie
testowany? czy tylko duze kobyly jak na przyklad oofice?

> KDE3.2 oczywiście jest celem. Ale tak jak w przypadku kde w ra nie widzę
> powodu, żeby po wyjściu i przetestowaniu np. 3.3 ją umieścić.
> Co do kernela, to póki co rzeczywiście chyba będzie downgrejd, tylko ktoś musi
> wreszcie ruszyć trzy litery, popodbijać epochy gdzie trzeba i puścić na
> buildery.

zaraz? to moze okresl wersje KDE, GNOME, czy glibc'ow, czy innych
rpm'ow, xfree... KDE 3.2 formalne bedzie za X-czasu, gnome 2.4 juz
jest... wiec moze okreslmy ze w AC bedzie kde 3.2, gnome 2.4 i tak
dalej. Przyczyna klopotow z RA bylo miedzy innymi znaczne wydluzenie
cyklu wydawniczego... z roznych powodow osobowo-techniczno-innych.

> A co do ram Ac... to co ja ci mam powiedzieć. Cud w postaci niekompatybilnego
> glibca byłby w sumie najlepszym wyjściem z sytuacji z bardzo prostej
> przyczyny - nie ma *żadnego* problemu, żeby trzymać równolegle dwie wersje
> jakiś demonów (będę musiał wreszcie ruszyć dupę i cieciwie dorobić
> dedykowane> builderki na 2.6),

zaraz zaraz? nie mieszaj glibcow, PLD3.0, kerneli...
troche niespojnie piszesz - najpierw watek niekompatybilnego glibca,
potem dwie wersje demonow a potem cieciwowe buildery 2.6... nie
rozumiem co chciales nam przekazac. Prosba byla dosc prosta: podaj
wersje gnome/kde/kernela/rpm/cokolwiek ktorymi sie powinnismy kierowac
przy budowie AC.. a wtedy PLD3.0 bedzie po prostu nastepnymi wersjami
tych skladnikow (o.. na przyklad: Gnome 2.6, KDE 3.3, kernel 2.6... i
tak dalej). Proste? Jasne?

> a jak ankry powiedział, zamykać dystrybucję można dopiero
> przy konkretnych planach i pracach w kierunku następnej wersji... co się nie
> stanie, jeśli nie będzie żadnego powodu, żeby robić tę trzecią wersję
> zważywszy na brak różnic między Ac i ową hipotetyczną trzecią
> wersją.

to te roznice/granice wersji sztucznie stworz. pozwoli to wrescie
wydac to PLD2.0... a takze stworzyc wstepne zalozenia co do nastepnej
wersji.

Wstepne zalozenia co do dystrybucji (wersje pakietow, i inne) pomoga
wszystkim ustalic ramy w ktorych sie poruszamy - a takze ramy
nastepnych wersji. dla mnie proste i jasne...

--
robert j. wozny
... Zycie biegnie wahadlowym ruchem miedzy bolem i nuda,