RM: Co będzie w AC?

robert j. wozny speedy w ziew.org
Czw, 20 Lis 2003, 19:24:22 CET

Quoting Mariusz Mazur <mmazur w kernel.pl>:

> Ależ oczywiście. A w międzyczasie w głównym drzewku będzie wielkie g* bo
> przecież lepiej nie mieć żadnego pakietu, niż mieć potencjalnie
> niedziałający.

a w tym przypadku mamy wielkie g*, bo sterte potencjalnie dzialajacych
pakietow.

> A rozumiesz, że jeśli zrobisz w ten sposób, to w ciągu półtora roku na jednego
> dewelopera będzie przypadało maintainowanie dwóch linii dystrybucji? Jesteś

zaraz? to mamy 4 developerow ?

> ac-branch, bo na head jest już BR: kdelibs >= 6.6.6. A za następne pół roku
> znowu wyjdzie jeszcze jeden gnom i jeszcze jedno kde i updejty będzie się
> robił cztery razy...

a wiesz co to jest EOL, EOS? i jak sie co one oznaczaja ? w momencie
wydania AC mozna dac RA EOL, w przypadku wydania WG RA otrzymalby EOS

czy... jezeli bedzie plynne przejscie AC->WG to ludzie beda narzekac?
Czy nadal uzywasz Windowsa 3.0 gdy jest juz windows 4000? nie... bo
windows 3.0 nie jest juz supportowany. Glownym problemem RA/AC jest to
ze przejscie miedzy nimi nie jest plynne... gdyby RA1.1 nazywalo sie
AC tej dyskusji nie bylo by ;P

> A ja jestem święcie przekonany, że to jest najkrótsza droga do zrobienia
> pięciu nieupdejtowanych linii.
> Jest to prawdę mówiąc główny powód dla którego jestem przeciw tworzeniu nowych
> linii. Można nową robić teoretycznie co pół roku, ale kto to będzie
> utrzymywał. 95% pakietów i tak będzie się dublowało we wszystkich liniach,
> więc zjadliwe to by było, gdyby wymyślić jakiś sposób
> Ale to jest z koleii awykonalne. To już lepiej robić osobne drzewka na ftpie
> do Ac z nowym kde, gnomem, kernelem, czymkolwiek. Co zresztą mam zamiar
> robić.

i to jest najprostsza droga do tego, abys z demokratycznego PLD zrobil
autokratyczny twor. Kladziesz lape na AC - czyli PLD x.0 i nie
dopuszczasz aby nawet byla mysl o PLD x+1.0 - bo to by Ci odebralo
wladze. Gratulacje, pozbyles sie kloczka, aby sam nim sie stac (?)...

"ale ponieważ jestem właściwie jedynym będącym w stanie zrobić to co
trzeba, tak jak trzeba (tzn. zgodnie z moim planem), więc alternatyw
nie ma." (http://mmazur.jogger.pl)

nie mozesz zrobic AC opartych na jakis zalozeniach, skonczyc, wydac i
zabrac sie (na podstawie AC) do tworzenia nastepnej wersji ?

> Ankry & Blues do Ra. Adasi & Averne do Ac. (powiedzmy, że się zabawię w
> Linusa): Ja & ktośtam do WG. I co później? Wstrzymamy rozwój, bo nie
> będzie

EOL, EOS, plynne przejscie AC->WG, i nastepna (WG) oparta na
poprzedniej wersji. dzieki czemu, chce miec nowego oofice, to go
sciagam z WG i instaluje na AC (plus przy okazji upgrade
zaleznosci). Niestety wskutek _ZBYT DUZEGO SKOKU_ RA->AC takiego
czegos w prosty sposob nie daje sie zrobic ;P (no. do nastepnej zmiany
glibc'ow czy innych takich). Dla mnie proste, nie wiem jak dla
Ciebie.

> komu robić nowej wersji, a Ankry i Blues będą Ra zainteresowani pewnie
> jeszcze przynajmniej z rok, dwa. Qboosh by mógł, ale jest zbyt cenny, żeby

Wiesz, w FreeBSD w pewnym momencie bylo przejscie a.out -> elf. Wiesz
jaki bylo wtedy zalozenie? Tak, zbackupowac dysk i przeinstalowac. W
przypadku RA->AC zmiana niekompatybilnego glibca wymaga praktycznie
wymiany calosci. wiec podobne zdarzenie jak tam.

> Nie wiem, może się mylę. Imho to powinien być jakiś 'plebiscyt' w cdg na temat
> tego, czy pld team jest w stanie utrzymać więcej jak jedną mrożonkę,
> ale

mrozonka? jezeli RH, *bsd, czy inne przezywaja mrozonki to dlaczego
PLD nie moze? O ile mrozonka nie bedzie trwac 9 miesiecy oraz w jej
czasie nie beda wkladanie nowe rzeczy typu "a moze KDE 3.3 wlozymy?"

W twoim podejsciu tworzymy nowe dystrybucje niekompatybilne ze soba
jezeli tylko wyjda jakies przeszkody w postaci glibc czy innych....

--
robert j. wozny
... Zycie biegnie wahadlowym ruchem miedzy bolem i nuda,