Xserver i autoreqdep

Marcin Krzyzanowski krzak w linux.net.pl
Wto, 25 Lis 2003, 15:45:23 CET

On Tue, Nov 25, 2003 at 03:20:28PM +0100, wrobell wrote:
> [...]
> Pozwolę sobie nie pytany. :-)
>
> Pytanie brzmi. Czy teraz nie powinno być tak, że /usr/X11R6 jest linkiem
> do wybranej przez administratora implementacji standardu X11 w wersji 6?
>
> Xserver możemy przerzucić to do /opt, ale co jeśli X-y z XFree86 zdechną
> ze względu na swoją obecną politykę prowadzenia projektu i wszyscy
> zaczną używać implementacji Xserver? Fakt może być odwrotnie...
>
> Biblioteki w wersji 6 powinny być API kompatybilne. O ile mi wiadomo, to
> komercyjne wersje są też ABI kompatybilne (ale nie mam tu
> [...]

Xserver ma rozjazdy na poziomie ABI, i hp czesto o tym wspomina, narazie
jest to zbyt developerskie zeby probowac integrowac to z obecnym stanem
XFree86. I wszystkie Xlib z freedesktop.org sa pisane pod Xserver a nie
pod XFree86 dlatego tez budowanie z jednym a uzywanie z drugim wydaje
mi sie obecnie troche nienajlepszym pomyslem. To jest mniej wiecej tak
jak z gtk2.2 gtk 2.3, docelowo gtk2.3 ma byc zgodne ABI z 2.2, ale teraz
tak nie jest i nie uzywa sie tego wspolnie.... mysle ze nie powinnismy
na tym polu przekombinowywac.

--

Marcin Krzyzanowski
www   : http://krzak.linux.net.pl