Charset nazw plików

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Nie, 30 Lis 2003, 22:33:05 CET

> Jak taki system dzialalby przy dostepie zdalnym z innego systemu, ktory ma
> ustawione locale pl_PL (.ISO8859-2) czy ru_RU (.KOI8-R) ?
>
> Bo w RH nie udalo mi sie w zaden sposob zmusic wielu programow (np. less) do
> prawidlowej pracy w takim przypadku.
>
> Jak wygladalaby sytuacja w przypadku odwrotnym (zdalny system nie wspiera
> UTF) ?

Dobre pytanie. Bo zdaje się, że SSH i spółka rozwiązują zagadnienie
kodowań po staremu: przyjmując, że obie strony połączenia wypracowały
pewnien konsensus i przesyłając znaki jako nieinterpretowane bajty.
Specyfikacji terminala VT100 (rocznik 1980) o inteligencję w tej kwestii
nie podejrzewam.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |