KDE 3.1.4 i watpliwe zaleznosci

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Pon, 6 Paź 2003, 02:03:29 CEST

Dnia nie 05. października 2003 18:42, Andrzej Krzysztofowicz napisał:
(...)
> Czyli _podstawowy_ kdebase powinien zawierac biblioteki i _nie powinien_
> wymagac konquerora?

Myslałem o tym, żeby z tych dwóch bibliotek zrobic kdebase-desktop-libs. Wtedy
kdebase-devel wymagałoby już tylko pakietów, w których są lib*.so.*.*.* a nie
całego kdebase-desktop, ktory z kolei ciagnie za soba konquerora.
(Ile i jakich lib*.so.*.*.* zawiera pakiet kdebase-3.1.4[1] - nie wiem).

> A zaleznosc (wymaganie konquerora) powinna sie znalezc w kdebase-desktop?

Czy kdebase-desktop powinien wymagac konquerora? - może tak a moze nie -
trzeba nad tym posiedzieć.

> Czy moze wszystkie biblioteki powinny trafic do kdebase-core i tylko ten
> pakiet powinien byc wymagany przez kdebase-devel?

Zadanie pakietu kdebase-core jest inne - dostarczenie systemu pomocy, systemu
drukowania, obsługi błędów i obsługi modułów kcontrol - czyli tego
wszystkiego, czego wymaga praktycznie kazda aplikacja kde. Nie ma potrzeby
pakowania tam libów.
Poza tym istnieja juz podpakiety z libami, takie jak:
kdebase-libkate
kdebase-libkickermain
kdebase-libkonq
Kazdy z tych pakietów wymagany jest przez wiecej niz jeden składnik a
jednoczesnie te wymagania sie nie pokrywają - z tego wzgledu tym bardziej nie
ma sensu pakowania tego do jednego megapakietu.

> Czy zasady przyjete przy podziale pakietow kde sa gdzies spisane / przez
> kogos znane, czy tez mozna tylko zgadywac / robic rewolucje, gdy sie zle
> zgadnie ?

Nic mi nie wiadomo o istnieniu dokumentu na ten temat - robiac to kieruje się
zasadą, że jeżeli istnieje sens i mozliwość wydzielenia czegos, czego mozna
uzywać niezależnie od całego kde - to to wydzielam - pilnując jednocześnie,
zeby istniała prosta mozliwość doinstalowania potrzebnych komponentów i żeby
w efekcie dana aplikacja nie była odarta ze swojej funkcjonalnosci.

[1] żebysmy sie dobrze rozumieli - "kdebase-desktop" na DEVEL to mniej wiecej
pakiet "kdebase" na head/RA-branch.

--
Adam Gorzkiewicz