[Ac] Prawa katalogów na ftp.

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Śro, 29 Paź 2003, 16:11:01 CET

On Wednesday 29 of October 2003 02:25, Tomasz Wittner wrote:
> Indeks ftp://ftp.pld-linux.org/dists/2.0/ready/
> drwxr-xr-x  11 root     root          222 Apr  1  2003 .
> drwxr-xr-x   9 root     root          183 Aug 19 14:36 ..
> drwxr-x---   2 root     root         1605 Oct 28 23:45 SRPMS
> drwxr-xr-x   3 root     root         5669 Oct 28 23:55 alpha
> drwxr-xr-x   3 root     root         6289 Oct 28 23:46 athlon
> [...]
> Pamiętam, jak Ac RM stwierdził na irc, że zamyka dostęp do ready. Cieszy
> mnie niezmiernie, że zmienił zdanie, ale martwi brak konsekwencji w
> działaniu (hint: prawa do katalogu SRPMS). I jeszcze coś:
> [...]

RM jest konsekwentny, tyle, że stwierdził, że był trochę zbyt faszystowski. Po
prostu spora część pakietów nie buduje się na wszystkich arch, a tiwek jak
widać te rzeczy poprawia. Niestety gdyby chciał je poprawiać zgodnie z
surowymi zasadami publikowania na ftpie, to za każdą poprawką musiałby
podbijać release, żeby nie zmieniała się zawartość src.rpmów, tylko były
tworzone nowe. Doprowadziło by to do wręcz niesamowitego burdelu. Znalazłem
więc złoty środek polegający na tym, że brak dostępu jest tylko do owych
src.rpmów leżących w ready, ale do pakietów i owszem. Tak, wiem blues, że to
paskudne rozwiązanie, ale póki budujemy pakiety od zera, to nie widzę
lepszego.