pldAP

wrobell wrobell w ite.pl
Pią, 19 Wrz 2003, 12:13:12 CEST

On Fri, Sep 19, 2003 at 03:04:23AM +0200, Pawel Boguszewski wrote:

> Juz wrzucam na serwerek pliki pldAP.readme i packages.list. Tam znajdują się
> moje założenia i lista zainstalowanych pakietów.
>
> Adres serverka:
> ftp.rypka.eu.org/pub/People/pawel/PLD/pldAP/i586/
>
> Troche przemyślałem sposób instalacji pldAP i doszedłem do wniosku, że image
> przerzucany na dysk zostanie. Ma to wadę iż partycja hda1 _musi_ miec 97MB.
> Nie wiem jak można powiększyć utworzoną juz partycję i nie mam pomysłu na
> jakąś inną sensowną i szybką instalacje.  Można oczywiście zrobic jakis
> [...]

Chodzi o to by się nie różniło. :-)

Zauważ, że gdyby instalator pld miał (cholera, a może ma? :-)) wsparcie dla kart
flash-owych (cokolwiek przez to rozumiesz), to możesz wtedy zainstalować
sobie co chcesz i jak chcesz.

Inna sprawa, że fajnie by było mięc możliwość uruchamiania instalatora pld
z jakiejś zainstalowanego już systemu (rpm -i pld-installer.rpm :-), ponieważ
instaluje się na flash kartach w celu uruchomienia systemu na innym
(lub wielu innych) komputerach.

Użycie instalatora pld ma swoje zalety ponieważ już obecnie możesz za jego
pomocą:
- dowolnie określić pakiety jakie chcesz mieć w systemie
  (np.: ktoś może chcieć mieć vim-a zamiast joe :-)
- nadać hasło root-a, dodać użytkownika innego niż root
- pewnie coś jeszcze (rzadko używam instalatora)

Odnośnie kernela. Dystrybucyjne jajko nie zawsze się będzie nadawało
i przydałaby się możliwość instalacji innego jajka albo z rpm-a, albo
przekompilowanego i wskazanego przez osobę instalującą (np.: pobierz
jajko z /usr/src/embedded/linux-2.4.23).

[...]

    wrobell <wrobell w ite.pl>