pldAP

Pawel Boguszewski pawelb w rypka.eu.org
Pią, 19 Wrz 2003, 13:44:06 CEST

Dnia piątek 19 wrzesień 2003 12:13, wrobell napisał:
> Zauważ, że gdyby instalator pld miał (cholera, a może ma? :-)) wsparcie dla
> kart flash-owych (cokolwiek przez to rozumiesz), to możesz wtedy
> zainstalować sobie co chcesz i jak chcesz.

Karty flashowe są wspierane - bo są widziane i podłączane jako dysk
(przynajmniej takie o których ja słyszałem) , wiec z nimi kłopotu nie ma, no
chyba że ktoś chce instalować system na karcie podpiętej na usb.

> Użycie instalatora pld ma swoje zalety ponieważ już obecnie możesz za jego
> pomocą:
> - dowolnie określić pakiety jakie chcesz mieć w systemie
>   (np.: ktoś może chcieć mieć vim-a zamiast joe :-)
> - nadać hasło root-a, dodać użytkownika innego niż root
> - pewnie coś jeszcze (rzadko używam instalatora)

Hmm ale w tym punkcie chyba sie nie zrozumieliśmy, bo moją intencją było
zrobienie minidystrybucji, która bedzie gotowa do działania jako
router/firewall w ciągu ~20minut, zaś to o czym mówisz (piszesz) dotyczy
instalatora pld, też chciałbym zeby miał obsługe wifi i jakiś innych
egzotycznych urządzeń.  Zaraz zapisze się na grupe pld-installer i tam
spróbuje pomóc.

> Odnośnie kernela. Dystrybucyjne jajko nie zawsze się będzie nadawało
> i przydałaby się możliwość instalacji innego jajka albo z rpm-a

Właśnie zauważyłem, bo i tak z dystrybucyjnego jajka wyciełem moduły sound i
pare usb. Mam zamiar zrobić jeszcze większe porządki. Rozważam 2 sposoby
ominięcia niemożliwości zrobienia upgade'u jajka - albo skompiluje własne i
umieszcze na serwerze i w miare jak bedą wychodziły nowe wersje bede wrzucał
je na serwer (przy czym uzależnie jakby całą dustrybucje pldAP ode mnie - co
nie jest dobrym rozwiązaniem) albo wykombinuje jeszcze pare mega i bedzie
mozliwosc upgread'u przez poldka. Tylko jeszcze musze przejrzec czy wszystkie
dodatkowe drivery sa gdzies dostepne jako paczki, a jak nie to porobie i
bedzie git.

BTW Z acx100 jest taki problem ze firmware jest dostepny jako binarka, ale
program do tworzenia modułów jest na GPLu. W cvsie tego chyba nie ma
(przynajmniej ja nie widze) w kernelu tez nie jest wkompilowane. I czy można
takie coś wrzucac do dystrybucji czy zrobic jakaś oddzielną paczkę i umieścić
na serwereku do ściągnięcia?

--
Pozdrowienia
Pawel Boguszewski