SPECS: bind.spec (RA-branch)

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 20 Wrz 2003, 10:57:00 CEST

On Fri, Sep 19, 2003 at 11:28:28PM +0200, Bartek Jakubski wrote:

> Mówię o zwracaniu 5xx. DNS jest strasznie zawodny i to, że w danej
> chwili "nie ma" jakiejś domeny nie znaczy, że za 5 minut ona się nie
> "pojawi".

To lepiej przyjmować majle których potem nie będzie nawet gdzie odbić
jak coś pójdzie nie tak? Z DoS-ować sobie MTA (przez zapchaną kolejkę)
i centralkę telefoniczną (poprzez telefony od klientów którzy wysłali
majle które nigdzie nie doszły, a żaden zwrot nie przyszedł).

Wiem, że trochę przesadzam, ale odrzucanie poczty z nieistniejącej
domeny jest naprawdę dobrą rzeczą - jeszcze nigdy z tego powodu nie
miałem skargi ani jakiś innych problemów. Przyjmowanie takiej poczty
problemy sprawiało.

Z drugiej strony nie jestem pewien, czy odrzucam przez 4xx, czy przez
5xx, ale też nie przypominam sobie, żebym zauważył ponawianie prób
wysyłania takiej poczty.

Pozdrowienia,
        Jacek