SPECS: bind.spec (RA-branch)

Bartek Jakubski migo w supernet.com.pl
Sob, 20 Wrz 2003, 11:41:32 CEST

On Sat, Sep 20, 2003 at 10:57:00AM +0200, Jacek Konieczny wrote:

> To lepiej przyjmować majle których potem nie będzie nawet gdzie odbić
> jak coś pójdzie nie tak? Z DoS-ować sobie MTA (przez zapchaną kolejkę)

Zapchaną? Skąd nagle aż tyle tych listów ma się wziąść?

> i centralkę telefoniczną (poprzez telefony od klientów którzy wysłali
> majle które nigdzie nie doszły, a żaden zwrot nie przyszedł).

Moment. Jeśli z naszym serwerem skontaktował się bezpośrednio outlook,
to nie ma znaczenia czy będzie 4xx czy 5xx - użytkownik dostanie
komunikat o błędzie?
Jeśli zaś on sobie wysyła przez inny serwer i ten serwer dopiero
komunikuje się z naszym, to i tak żadnego zwrotu już nie będzie...

> Wiem, że trochę przesadzam, ale odrzucanie poczty z nieistniejącej
> domeny jest naprawdę dobrą rzeczą - jeszcze nigdy z tego powodu nie
> miałem skargi ani jakiś innych problemów. Przyjmowanie takiej poczty
> problemy sprawiało.

Ja rozumiem, gdyby tego były tysiące...

> Z drugiej strony nie jestem pewien, czy odrzucam przez 4xx, czy przez
> 5xx, ale też nie przypominam sobie, żebym zauważył ponawianie prób
> wysyłania takiej poczty.

5xx może z kolei oznaczać niepotrzebne zwroty w przypadku chwilowych problemów
z DNS.

--
-- .- Bartek Jakubski --------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --