[Ra] pflogsumm-1.0.15

undefine@aramin.net undefine w aramin.net
Nie, 21 Wrz 2003, 14:43:51 CEST

On Sun, Sep 21, 2003 at 02:14:47PM +0200, Tomasz Wittner wrote:
> nie, bo nie zdążyłem zainstalować - ta wersja ma dopiero 6 dni, zresztą nie
> odważyłbym się zainstalować wersji alpha na serwerze produkcyjnym. Ja
ee... a co w tym może się sypnąć? ;)

> rozumiem, że program nie wygląda poważnie, ale chodzi z konta root'a. Właśnie
[undefine w atos undefine]$ ls -l /var/log/maillog
-rw-r-----    1 root     root      5984166 09-21 14:32 /var/log/maillog
hm.. w sumie.. to wystarczyły luser nobody i jedynie grupa root...

Co Wy na to? :)
ee.. tak sobie patrze...
blues - wycofaj to z ready :/
FLOCK="/tmp/pflogsum.lock"

w skrypcie. Tak nie może być... każdy ziutek może to sobie zablokować..
locki się zakłada w /var/lock chyba (?)

Tak sobie myślę.. osobny użytkownik do tego?
Czy też może da rade jakoś ustawić su by zmienił uid, ale zachował
grupę?
Albo też w samym kodzie dodać opcję -u user ustawiającą przez setuid
usera..

> oglądam sobie diffa między 1.0.11 a 1.0.15 ;-)
hm..
i jak?;)

> Poddałeś mi IHMO niegłupią myśl: uruchamiać obie wersje na tych samych logach
> i porównać generowane raporty ...
to akurat niewiele ma sensu, bo sprawdzi jedynie poprawność działania, a
nie wykryje tego co najgorźniejsze - nowych potencjalnych błędów.