sens pdksh jako /bin/sh

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 2 Kwi 2004, 10:49:30 CEST

Jakub Bogusz napisał(a):

> Hm, zsh mały?

O ile dobrze pamiętam, to zsh ma parę rzeczy, które można przy kompilacji
wyłączyć - w sam raz dla sh (kto powiedział, że to musi być symlink do
interactive shell). Bash niewiele większy, ale dużo wolniejszy. I z
POSIX-em niezgodny.

> /bin/zsh:
>         libiconv.so.2 => /usr/lib/libiconv.so.2 (0x40036000)

Tego ma nie być (kwestia BR w glibc).

>         libnsl.so.1 => /lib/libnsl.so.1 (0x40111000)
>         libtinfo.so.5 => /lib/libtinfo.so.5 (0x40126000)

Te może da się wyłączyć.

>         libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x4014d000)

A bez tego to widać, jak pdksh sobie z matematyką radzi;) zsh umie
floating point liczyć;)

> nie wiem czy z POSIX, na pewno z rzeczami których używamy i działają.

W zsh działa. Jeśli w sh->zsh nie, to pewnie niezgodne ze standardem i to
my powinniśmy poprawić (sami się w końcu chwalimy POSIX-owym
skrypt-shellem).

> + mv 'po/{no,nb}.po'
       ^             ^
Tych ciapków ma nie być.

> tam jest "ld --help 2>&1 | egrep ': supported targets:.* elf'",
> problemem jest /bin/egrep o zawartości:
>
> #!/bin/sh
> exec /bin/grep -E ${1+"$@"}
                    ^^^^^^^^^
A co to niby ma robić? Niezależnie od tego, czy sh wskazuje na ksh czy zsh
takie coś zwraca mi zawsze wszystkie argumenty.

Ja właśnie sobie przestawiłem sh na zsh.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/