pytanko z basha

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 5 Kwi 2004, 17:29:33 CEST

Mariusz Mazur wrote:

> Cały problem jest z tym, że na niczym nie stoimy. Są jakieś zaczątki tam
> zrobione, ja porobiłem kilka zmian, ale to będzie wyglądało tak, jak sobie
> wymyśli osoba, która to zrobi. Jedyne do czego ja doszedłem, to to, że
> wymogiem jest zaimplementowanie kompatybilności z wtyczkami ze starego
> pldconfa to raz (inaczej nikt tego nie będzie ani używał, ani rozwijał),
Gdybym jeszcze znal starego pldconfa to moze nawet bym podyskutowal, ale
coz... :D
Moze nie musimy? Rewrite ma wady, ale przy zmianie jezyka programowania
jest to dość skuteczna metoda...

> a dwa - wymyślenie co zrobić z obsługą różnych formatów konfigów. W starym
> pldconfie jest zrobiona partyzantka przy użyciu grepa, która przeważnie
> działa, ale jest paskudna, a przy użyciu pythona, to można o niej zapomnieć.
> Jak ktoś rozwiąże te dwa problemy, to później będzie z górki.

Widziałem gdzieś taki program, na podstawie którego pod koniec wakacji
maryush chciał robić pldconf. Obsługiwał bardzo łatwo kilka typowych
formatów (parsowanie NAME=value jest dość proste, a tak wygląda
większośc configów systemowych). Do tego dodać trzeba by parser dla
configów a'la Apache (troche gorzej). Ale ogólnie większość plików
dziedziczy podobny format.

Trzeba zacząć rozmawiać. Może ktoś będzie miał jakieś propozycje i
ruszymy sprawę do przodu.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa