pldconf2 - 2 (bylo: Re: pytanko z basha)

Paweł Żurowski pzurowski w post.pl
Wto, 6 Kwi 2004, 15:11:23 CEST

W liście z pon, 05-04-2004, godz. 13:14 +0200, Mariusz Mazur napisał:
> [...] Jedyne do czego ja doszedłem, to to, że
> wymogiem jest zaimplementowanie kompatybilności z wtyczkami ze starego
> pldconfa to raz (inaczej nikt tego nie będzie ani używał, ani rozwijał),

jesli to to, o czym mysle, to wymogiem miala byc latwosc napisania
wtyczki, tak by wzglednie latwo bylo przeportowac starego do nowego...
innym wymogiem -- by dzialalo na konsoli, w szczegolnosci np. z dml'em,
a takze przy odpowiednim frontendzie w gtk/qt/itp.

> dwa - wymyślenie co zrobić z obsługą różnych formatów konfigów. W starym
> pldconfie jest zrobiona partyzantka przy użyciu grepa, która przeważnie
> działa, ale jest paskudna, a przy użyciu pythona, to można o niej zapomnieć.

mozna zrobic kilka klas konfigow ("simple", "ini", "apache", itp.) i
implementacja wtyczki operowalaby na danym konfigu (widzialem gdzies
modul pythona do obslugi konfigow apache-like). Zasadniczo czesc glowna
miala dostarczac funkcji/narzedzi/itp., a wykorzystaniem tego mialy
zajac sie wtyczki

> Jak ktoś rozwiąże te dwa problemy, to później będzie z górki.

pozdrawiam
-pawel

--
Pawel Zurowski