rmmod ipv6

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 12 Kwi 2004, 15:45:39 CEST

Czemu mimo IPV6_NETWORKING=no ładuje mi się moduł ipv6 i nie mogę go
usunąć? Zrobiłem:

ip -6 addr del ::1/128 dev lo
ip -6 addr del fe80::230:4fff:fe15:f769/64 dev eth0

Wykomentowałem wszystkie wpisy IPv6 z /etc/hosts. Na :::80 słuchał
apache, więc Listen 0.0.0.0:80 i restart, sshd po restarcie sam
zrezygnował z IPng, jabber, squid podobnie (o ile w ogóle słuchały, już
tego nie sprawdzałem), named tylko sprawia problemy, ale go wyłączyłem.
Jeszcze tylko przelogowanie się, żeby ssh zgubił połączenie z
dwukropkami z przodu (działało) i już nie mam żadnych aktywnych połączeń
ani niczego na nasłuchu. Modułu dalej nie mogę usunąć. Pytanie
zasadnicze: czemu system w ogóle wstał z załadowanym ipv6 i ustawił
sobie to, co później przez ip -6 musiałem zdejmować?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/