iptables24.spec [było Re: SOURCES: shaperd.2.init - remove force-reload, add reload]

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 13 Kwi 2004, 10:44:22 CEST

On Tue, Apr 13, 2004 at 08:14:25 +0200, Paweł Sikora wrote:

> swieza zabawka w linuksie - port z *bsd.
> (jaskolki twierdza, za najszybsza i najprezyzyjniejsza.
>  stosowana w sieciach 1Gbps).
>
> http://www.ds14.agh.edu.pl/~pluto/tmp/hfsc.pdf

Hmmm...

[...]
The key difference between H-FSC and CBQ is that H-FSC is designed using
a formal approach. By presenting a formal model that precisely defines
all the important goals of link-sharing, real-time, and priority
services, we expose the fundamental tradeoffs between conflicting
performance goals.
[...]

Nie ufam takim algorytmom;) Właśnie mnie próbują uczyć, jak się takie
rzeczy liczy, i wygląda mi to na grubymi nićmi szyte;)

A poważnie - w gigabitowym ethernecie to może służyć do robienia QoS w
znaczeniu tego znanego z wypieranego przezeń ATM-u. Ja w osiedlówkach
dzielę per user, bo skoro ludzie płacą po równo, to niech mają po równo
i sami decydują, czy chcą grać w CS-a bez lagów, czy ciągnąć 50kB/s P2P
w tym czasie nie mogąc ściągnąć poczty (choć i tak im pomagam SFQ).

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/